W dzisiejszych czasach prowadzenie skutecznego profilu w social mediach jest niezbędne aby osiągnąć sukces w Internecie. Jednak prowadząc bloga czy profil na Facebooku musisz skupić się na jakości treści. Nie wystarczy pisać „cokolwiek” 🙂
Na ten temat jakiś czas temu napisałem cały obszerny artykuł, koniecznie sprawdź:
Wysokie pozycje w Google. Poznaj tajniki algorytmów.
W tym artykule przybliżę Ci „sztuczną inteligencję” jaką jest ChatGPT dzięki której w zdecydowanie skuteczniejszy sposób poprowadzisz swoją strategie marketingową. Co więcej, zaoszczędzisz masę swojego czasu. Na swoim przykładzie, mogę zagwarantować, że pisanie niektórych artykułów zajmuje mi nawet połowe mniej czasu z wykorzystaniem AI niż bez niej.
ChatGPT co potrafi i czym jest?
Być może jakimś cudem jeszcze o nim nie słyszałeś lub stwierdziłeś, że działa bardzo słabo. Jest to „sztuczna inteligencja” dzięki której ułatwisz sobie pracę w pisaniu postów na bloga czy social media. Pierwsze wersję chataGPT opublikowane pod koniec 2022 roku były dosyć słabe i toporne. Jednak w przypadku tej technologii, wystarczyło pare miesięcy aby znacząco ją rozwinąć.
W tym wpisie pokaże Ci jak przy pomocy sztucznej inteligencji przyspieszyć pracę nad tworzeniem artykułu lub posta w social mediach nawet kilkukrotnie. Nie pokaże Ci jak sprawić aby ChatGPT zrobił to w 100% za Ciebie (chociaż potrafi) jednak zaprezentuje Ci na przykładzie swojego fanpage jak wykorzystać go do przyspieszenia tego co robisz.
Dlaczego nie warto kopiować tekstów 1 do 1?
W dalszym ciągu ChatGPT jest dosyć nowym rozwiązaniem i nie zawsze sprawdza się idealnie. Jednak niektóre treści które generuje wystarczy odrobinę zredagować i dopakować swoją wiedzą aby stworzyć coś unikalnego i wartościowego. Co więcej, nie wszyscy o tym wiedzą ale sztuczna inteligencja dosyć często kłamie. Fachowo nazywa się to „halucynowaniem”, jednak fakty są takie, że AI czasami pisze kompletne bzdury. Dlatego zawsze weryfikuj informację i sprawdzaj ich jakość. Podobnie jak w przypadku innych treści które znajdziesz w Internecie.
Kopiowanie wygenerowanych tekstów 1:1 z ChatGPT (jak i z innych stron) jest bardzo ryzykowne. Google może uznać je za duplikat co bardzo źle wpłynie na pozycję Twojej strony. Teksty generowane przez ChatGPT powinny służyć jako inspiracja i pomysły na wartościowe treści. Wykorzystując Twoją wiedzę i doświadczenie w danym temacie, z pomocą AI stworzysz unikalny i wartościowy wpis. Dzięki temu zwiększysz pozycję Twojej strony (lub fanpage) w wyszukiawrkach i zaczniesz docierać do większej ilości osób.
Zresztą podobnie „powiedział” mi ChatGPT 🙂

Stanowisko Google dotyczące pisania tekstów przy pomocy AI (ChatGPT)
Stanowisko Google dotyczące treści generowanych przez sztuczną inteligencję jak zwykle nie jest jednoznaczne. Google wprost informuje, że jest w stanie rozpoznać treści pisane przez ChatGPT. Jednak informuje zarazem, że premiuje treści wartościowe dla odbiorcy i nie zamierza karać stron wykorzystujących sztuczną inteligencję. Warunkiem jest pisanie wartościowych i unikalnych treści.
Jeżeli w odpowiedni sposób wykorzystasz ChatGPT to nie stracisz swojej pozycji w wyszukiwarce. Co więcej, w łatwiejszy sposób ją zwiększysz, jednak pamiętaj o tym aby uwzględnić zasady SEO i odpowiednio zredagować treści przygotowane przez AI.
SEO. Dlaczego jest tak ważne? Jak zoptymalizować stronę internetową pod Google.
Jak korzystać z ChatGPT? Na przykładzie tego wpisu
Korzystanie z ChatGPT może być bardzo pomocne w prowadzeniu bloga czy fanpage w social media. Oto kilka wskazówek i informacji jak wykorzystałem ChatGPT przy pisaniu tego artykułu.
Jakie pytania warto zadawać?
ChatGPT może pomóc Ci w pisaniu treści w Internecie. Oto kilka przykładów pytań które znacząco przyspieszą Twoją pracę:
Wygeneruj treści na dany temat a następnie ją zredaguj
Napisz: „Wygeneruj treść na temat [xyz] uwzględniając standardy SEO i marketingu internetowego”
Poproś o wygenerowanie meta opisów i tytułów
Wpisz: „Wygeneruj unikalne opisy i tytuły dla artykułu o tytule [xyz] uwzględnij frazę kluczową [yzy]”
Poproś o pomysły na temat wpisów na bloga czy Facebooka
Napisz: „Prowadze bloga/facebooka dotyczącego [xyz]. Podaj mi listę dobrych tematów na wpis, dzięki którym dotre do większej liczby odbiorców”
Zadaj pytanie dotyczące mocnych i słabych stron konkurencji
Wpisz: „Zajmuje się [xyz]. Podaj mi listę mocnych i słabych stron mojej konkurencji”
Sprawdź jakie pytania zadają użytkownicy w wyszukiwarkach dotyczące Twojej branży
Napisz: „Moja firma zajmuje się [xyz] Chce wiedzieć jakie pytania zadają moi klienci”
Wygeneruj skuteczne treści do kampanii marketingowej
Wpisz: „Zajmuje się [zyx], chcę przeprowadzić reklamę na Facebooku/w Google dzięki której dotre do odbiorców ze swojej branży. Podaj mi przykładową treść posta reklamowego którą powinienem w niej umieścić. Uwzględnij SEO i słowa kluczowe wartościowe w mojej branży”
Jak ChatGPT pomógł mi napisać ten wpis? – screeny
Pisząc ten artykuł posługiwałem się ChatemGPT i swoją wiedzą. Poniżej przedstawiam kilka screenów.
Czy jesteś w stanie rozpoznać z którymi treściami pomogła mi sztuczna inteligencja?
Byłbyś w stanie to zrobić nie widząc tych screenów? 🙂




Jak wypozycjonować taki wpis na WordPressie?
ChatGPT radzi sobie całkiem nieźle z umieszczaniem słów kluczowych w generowanych treściach. Jednak zawsze warto je przeredagować i poprawić tak aby zmaksymalizować swoje szanse na wysokie pozycje w Google.
W moim przypadku, korzystam z wtyczki SEO Yoast która pomaga mi odpowiednio sformatować tekst. Jeżeli masz stronę opartą o WordPressa i jeszcze z niej nie korzystasz to zachęcam Cie do sprawdzenia poniższego artykułu:
Yoast SEO poradnik. Najlepsza wtyczka do optymalizacji SEO strony internetowej
W przypadku tego artykułu, przy pomocy ChataGPT i swojej kilkuletniej wiedzy artykuł jest… zoptymalizowany idealnie.

Jednak musisz zwrócić uwagę na moje doświadczenie. Przy redagowaniu i pisaniu tekstów wykorzystuje je w sposób naturalny.
Jeżeli nie znasz się na SEO to zacznij korzystać z wtyczki SEO Yoast, łącząc ją z ChatemGPT możesz stworzyć na prawdę wartościowe treści.

