W tym artykule zaprezentuje Ci 3 najważniejsze aspekty marketingu które mają ogromne znaczenie.
Niezależnie od branży w której działasz, jeśli chcesz działać skutecznie to musisz je znać.
Dzięki temu artykułowi dowiesz się jak wycenić produkt i zacząć zarabiać większe pieniądze od konkurencji.
Ponadto dzięki lekkim zmianom marketingowym dowiesz się jak zarabiać więcej na tym samym produkcie.
W tym artykule opowiem trochę o cenie, percepcji odbiorcy oraz wartości Twojego produktu.
Poznasz przydatne triki dzięki którym zwiększysz jakość Twojego produktu w oczach Twojego klienta.
Wartość Twojego produktu, jego cena a zdanie Twojego klienta o Twoim produkcie
Pozornie może się wydawać, że nie ma to znaczenia albo ma znaczenie marginalne.
Prawda jest jednak taka, że skuteczne zrozumienie czym jest wartość, cena i zdanie Twojego klienta o produkcie to najważniejsze rzeczy przy sprzedaży.
Nie ma najmniejszego znaczenia jak dobry produkt lub usługę oferujesz jeżeli w oczach klienta nie wyróżnia się ona na tle konkurencji. Dzięki przeczytaniu tego wpisu dowiesz się jak w prosty sposób sprawić aby Twój klient chciał tylko i wyłącznie Twój produkt lub usługę. Ponadto dowiesz się jak wycenić produkt aby przynosił zyski.
Najważniejsze jest pierwsze wrażenie i dotarcie do klienta, bez tego nawet nie zaczniecie kontaktu.
Oczywiście później zadbaj o to aby klient był zadowolony z Twojego produktu i faktycznie przekonał się, że było warto.
Nie martw się, zaraz wytłumacze Ci o co w tym chodzi i jak się w tym łatwo odnaleźć.
Jak zwykle, bardzo prosto i bez zbędnych informacji 😉
Jaka jest wartość Twojego produktu lub usługi?
Z doświadczenia wiem, że większość przedsiębiorców ma z tym największy problem.
Zazwyczaj zbyt nisko wyceniają wartość swojego produktu, są też tacy którzy uważają, że ich produkt jest wyjątkowy i powinien kosztować kilka razy więcej.
Jednak praktycznie każdy źle podchodzi do wartości swojego produktu.
Dlaczego?
Ponieważ, większość przedsiębiorców patrzy na swój produkt ze swojej perspektywy ewentualnie perspektywy znajomych
Prawda jest jednak brutalna.
Twój produkt nie jest w 100% taki jak Ci się to wydaje.
Jest taki jak widzi go Twój klient.
Właśnie dlatego ogromne firmy (np sklepy wielkopowierzchniowe czy firmy z ubraniami) wydają bardzo dużo na badanie opinii swoich klientów. Czy wiesz, że prawdziwa i sensowna opinia jednego klienta może kosztować 3-4zł?
Nie ważne jak dobry by był Twój produkt, jeżeli Twój klient się o nim nie przekona i go nie sprawdzi.
Co za tym idzie, musisz skupić się na tym żeby do niego dotrzeć.
W jaki sposób możesz to zrobić?
Musisz zwiększyć wartość Twojego produktu lub usługi w oczach Twojego potencjalnego klienta.
Jak zwiększyć wartość usługi lub produktu?
Wystarczy, że w odpowiedni sposób zaprezentujesz swoją oferte Twojemu klientowi.
Przykładowo, kursy projektowania stron internetowych mogą kosztować nawet kilkaset złotych za kilka godzin materiału.
Dla większości osób nie mają one aż tak dużej wartości, wydają się również często bardzo drogie – po prostu ich nie potrzebują
Zajmuje się projektowaniem stron i sklepów internetowych dlatego często kupuje nowe i nowe kursy aby aktualizować swoją wiedzę. Po czasie stwierdzam, że niektóre z nich są warte swojej ceny, niektóre uważam za całkowitą stratę pieniędzy.
Mimo wszystko, prawda jest jednak taka, że zarówno za świetny jak i słaby kurs zapłaciłem swoje pieniądze.
Często za słaby kurs zapłaciłem sporo więcej niż za kurs bardzo przydatny i rozwojowy.
Jaki z tego wniosek?
Na 1 etapie jedyne znaczenie ma to jak w moich oczach prezentuje się kurs (o tym jak to poprawić będzie zaraz)
Dopiero w późniejszym etapie ma znaczenie to jakiej jest on jakości.
Wtedy warto postawić na jakość i liczyć na to, że skorzystam z kolejnej oferty, znowu i znowu.
A więc jak prosto zwiększyć wartość Twojego produktu w oczach klienta?
- Dodaj opinie o swoim produkcie na swojej stronie internetowej lub ulotce (jeżeli chcesz dodać opinie Google na swoją stronę to sprawdź ten wpis)
- Pokaż unikalne cechy Twojego produktu, wyróżniające się na tle konkurencji (w moim przypadku jest to np. instrukcja PDF obsługi strony i ciągłe wsparcie na e-mailu)
- Popraw wygląd swojej strony internetowej lub fanpage (podstawa podstaw a często ignorowana)
- Poznaj swojego klienta i dostosuj przekaz pod niego (sprawdź: Najważniejszych informacje o kliencie które musisz poznać)
- Zwiększ cenę swojego produktu jeżeli jest ona „konkurencyjna” (zrób to z głową i nie podnoś cen wszystkich produktów nagle, sprawdzaj i testuj na ile silną masz marke osobistą/firmową)
Czy odpowiednio wyceniasz swoją usługę lub produkt?
Kolejną sprawą jest odpowiednie wycenienie swojej usługi lub produktu.
Wielu przedsiębiorców ma z tym problem i nie wie jak wycenić produkt lub usługę.
Przez to oferują swoje produkty lub usługi po bardzo niskich cenach (w teorii żeby być konkurencyjnymi) lub po cenach astronomicznych.
Co ciekawe, te drugie ceny (astronomiczne) mogą być czesto odpowiednie jeżeli odpowiednio mocno zbuduje się markę osobista lub firmową i dostosuje przekaz sprzedażowy.
A więc jak wycenić produkt lub usługę aby nie przesadzić ale i zarabiać?
Istnieją przynajmniej 2 sensowne metody aby dobrze wycenić produkt lub usługę.
Po pierwsze możesz wybrać część produktów i zwiększyć ich ceny.
Dzięki temu samodzielnie zobaczysz czy klienci dalej kupują czy całkowicie zrezygnowali z zakupów.
Pamiętaj tylko o tym żeby dać trochę czasu, nawet pare miesięcy (dlatego wybierz tylko część oferty)
Jeżeli nikt nie będzie kupować to po prostu obniżysz ceny.
A jeśli jednak będą? 🙂
Doświadczenie pokazuje mi, że sprzedawcy są bardzo czesto zaskoczeni tym, że mimo podniesienia cen ilość klientów nie spadła a często nawet wzrosła 😉
Drugą, ciekawą opcją jest przeprowadzenie ankiet wśród swoich odbiorców lub potencjalnych odbiorców.
Najprościej jest poszukać firmy która zajmuje się ankietowaniem konkretnych grup odbiorców i skorzystanie z oferty.
W Internecie znajdziesz całą masę takich firm, możesz tam sprawdzić ile Twój potencjalny klient jest w stanie zapłacić za taki produkt oraz jak ocenia Cie na tle Twojej konkurencji.
Przykłady takich serwisów:
– SWPanel.pl
– EPanel.pl
– Badanie-Opinii.pl
Jak Twój produkt wygląda w oczach Twojego klienta?
Staram Ci się wytłumaczyć, że najważniejsze jest to jak Twój produkt prezentuje się w oczach Twojego odbiorcy.
W związku z tym musisz wiedzieć jaki on jest, właśnie w oczach Twojego klienta.
Nie Twoich, nie Twoich znajomych.
A więc jak to zrobić?
Po pierwsze, możesz po raz kolejny wykorzystać ankiety.
Po drugie możesz po prostu napisać do swoich klientów o krytyczną opinie.
Warto również napisać do klientów którzy w pewnym momencie zrezygnowali z Twojego produktu lub usługi.
Dzięki temu dodatkowo dowiesz się co możesz poprawić.
Do tego tematu można podejść na wiele różnych sposobów.
W związku z tym zachęcam Cie do sprawdzenia moich innych wpisów na temat tego jak skutecznie docierać do klienta a co za tym idzie, zwiększać zyski i pracować mniej lub bardziej sensownie 😉
Dlaczego klienci nie kupują? 6 Najważniejszych informacji które musisz poznać.
Idealny post sprzedażowy – Triki i skuteczne przykłady
Jaki jest dzisiejszy konsument? – 4 najważniejsze cechy
3 konieczne rzeczy na każdej stronie – O tym musisz pamiętać