W tym artykule podzielę się z Tobą moim doświadczeniem i wiedzą na temat tworzenia skutecznych postów sprzedażowych. Jako freelancer działający w różnych branżach, osobiście przekonałem się, jak ważne jest zrozumienie i umiejętne wykorzystanie kluczowych zasad, które rządzą tym specyficznym typem treści.
Czy jesteś przedsiębiorcą, specjalistą marketingu, blogerem czy ekspertem w swoim fachu, prawidłowe zrozumienie mechanizmów posta sprzedażowego, może przynieść Ci nieocenione korzyści. Media społecznościowe i blogi to potężne narzędzia promocyjne, które, jeśli są odpowiednio wykorzystywane, potrafią przyciągnąć i zatrzymać uwagę potencjalnego klienta.
Podzielę się z Tobą moimi spostrzeżeniami dotyczącymi określania grupy docelowej, zrozumienia potrzeb klientów, a także technik pisania i prezentowania oferty, aby w najbardziej efektywny sposób przemówić do odbiorcy.
Co możesz się nauczyć? Od tego, jak zdefiniować swoją grupę docelową, poprzez zrozumienie, czego faktycznie potrzebuje Twój klient, po to, jak skutecznie zwracać się do niego, aby wzbudzić jego zainteresowanie i zachęcić do działania. Skupię się również na technikach copywritingowych, które pomogą Ci zwiększyć skuteczność swojego posta sprzedażowego. Zapraszam Cię do lektury!
Czym jest post sprzedażowy?
Post sprzedażowy to jak sama nazwa wskazuje, post nakierowany na sprzedaż. W przeciwieństwie do innego typu postów, np. budujących Twój wizerunek lub pozycje eksperta. Ma on na celu głównie zaprezentować produkt i nakłonić odbiorce do dokonania zakupu. Jest to typ posta przy którym zazwyczaj warto wykorzystać płatne reklamy.
Kiedy post sprzedażowy jest skuteczny?
Post sprzedażowy jest skuteczny w sytuacji w której generuje opłacalnych klientów na Twoje produkty lub usługi. Najważniejszymi czynnikami które sprawiają, że post sprzedażowy jest skuteczny są jasne i przekonywujące argumenty. Ponadto prosto i atrakcyjnie przedstawiona oferta. Do tego, bardzo dobrze jeżeli taki post wywołuje emocje (pozytywne!), zachęca do rozmowy i ma bardzo wyraźne wezwanie do działania (tzw. Call to Action). Taki post może zarabiać na Ciebie przez długi czas.
W jakich branżach sprawdzą się posty sprzedażowe?
Posty sprzedażowe sprawdzą się praktycznie we wszystkich branżach. Możesz je stosować zarówno w przypadku sprzedaży produktów fizycznych, produktów cyfrowych jak i różnorakich usług. Ważne jest to aby treść posta była odpowiednio dostosowana do Twojej branży i grupy docelowej. Podobnie jak w przypadku wszystkich innych postów, kluczowa jest tutaj siła Twojej marki osobistej.
Silna marka osobista a skuteczność sprzedaży
Ogromnie ważnych aspektem przy sprzedaży jest siła Twojej marki osobistej lub firmy. Dzięki dobrze poprowadzonej, spójnej marce osobistej możesz zwiększyć konwersję sprzedaży nawet kilkukrotnie. Nawet pomyśl logicznie – chętniej kupisz produkt od firmy którą znasz od dawna i wygląda profesjonalnie czy od firmy którą widzisz 1 raz w życiu na reklamie na Facebooku?
Silna marka osobista jest jednym z kluczowych elementów skutecznej sprzedaży, zwłaszcza w mediach społecznościowych. Daje ona wiarygodność i autorytet, buduje zaufanie i emocjonalne zaangażowanie, co z kolei przekłada się na większą skłonność do zakupu.
Strategia marketingowa – Najważniejsze pytania (i porady)
Jak zbudować skuteczny lejek sprzedażowy w 3 krokach?

Post sprzedażowy – na co zwrócić uwagę?
Podczas tworzenia posta sprzedażowego musisz zwrócić uwage na kilka rzeczy. Na sam początek określ swoją grupę docelową i to czego Twój klient faktycznie potrzebuje. Następnie zwróć uwagę na język którym piszesz i zastosuj techniki copywritingowe które sprawdza się w Twojej branży. Dzięki temu zwiększysz szanse na zainteresowanie się Twoim postem.
Określ grupę docelową do której się kierujesz
Określenie grupy docelowej do której kierujesz swoje posty zarówno w social mediach jak i na blogu to podstawa podstaw. Dzięki temu lepiej poznasz potrzeby swojej grupy i nie będziesz strzelać na ślepo. Jeżeli jesteś kompletnie zielony w tym temacie to zachęcam Cie do sprawdzenia mojego innego wpisu w którym pokrótce wyjaśniłem kim jest dzisiejszy konsument. Jaki jest dzisiejszy konsument? – 4 najważniejsze cechy
Określ czego Twój klient faktycznie potrzebuje
Niestety w tym aspekcie bardzo wiele firm popełnia kardynalny błąd. Nie myśl o tym co Ty chcesz sprzedać i co Twoim zdaniem potrzebuje Twój klient. Zastanów się nad tym czego faktycznie potrzebuje osoba które Cie obserwuje. Najlepiej popytaj klientów, osób z branży lub przeprowadź prostą ankietę. Odpowiedzi mogą Cie bardzo zdziwić. Bardzo często są to rzeczy kompletnie inne niż nam się początkowo wydaje. Jednak dzięki dokładnemu określeniu potrzeb Twoich odbiorców możesz stworzyć post który bedzie na Ciebie skutecznie pracował.
Język i styl – Jak zwracać się do klienta?
Pamiętaj o tym aby być spójnym z własną marką. Jeżeli kontaktujesz się ze swoimi klientami „per Pan” to nie zmieniaj tej formy wypowiedzi w przypadku postów sprzedażowych. Podobnie jeżeli kontaktujesz się na Ty – zadbaj o spójność. W przypadku większości branż dużo lepiej sprawdza się pisanie z odbiorcami na Ty. Dzięki temu klienci są bardziej otwarci i chętniejsi skorzystać z Twoich usług lub produktów. Nie zapominaj o tym aby zawsze stosować język korzyści przy pisaniu postów czy tworzeniu materiałów w social mediach.

Jak napisać dobry post sprzedażowy?
Dobrze a więc w jaki sposób napisać dobry post sprzedażowy który będzie na Ciebie zarabiał? Dobry post sprzedażowy powinien przede wszystkim przyciągać uwagę Twojego odbiorcy. Możesz to osiągnąć za pomocą dobrego nagłówka, interesującej grafiki lub ciekawego wprowadzenia. Następnie, post powinien przedstawić argumenty sprzedażowe w jasny i przekonujący sposób. Na koniec, powinien zawierać wyraźne wezwanie do działania, które zachęci odbiorcę do podjęcia decyzji o zakupie.
Przyciągnij uwagę swojego klienta
Najważniejszą rzecza jest przyciągnięcie uwagi Twojego klienta. Bez tego cała reszta nie ma znaczenia, bo klient po prostu nie zobaczy Twojego posta. Możesz to zrobić za pomocą krzykliwego nagłówka, dobrej grafiki lub innego ciekawego sposobu. Najlepiej jeżeli zastosujesz wszystko jednocześnie 🙂
Jeżeli nie masz pomysłu na skuteczne nagłówki to sprawdź mój inny wpis. Jak wymyślić dobry tytuł? 7 praktycznych przykładów.
Stosuj techniki copywritingowe i język korzyści
Pamiętaj o tym aby stosować język korzyści. Prezentując swój produkt lub usługę mów do klienta w taki sposób jakby już miał Twój produkt. Pokaż mu jak zmieni to jego życie, zaoszczędzi jego czas i wpłynie pozytywnie na nastrój. Ponadto pamiętaj o zasadach copywritingowych, wykorzystaniu emocji oraz kontrowersji. Dobry post musi chcieć się czytać.
Dodaj skuteczne wezwanie do działania
Wezwanie do działania to podstawa każdego posta – szczególnie posta sprzedażowego. Powiedz Twojemu klientowi wprost co ma zrobić. Jeżeli jest to zapisanie do newslettera to napisz mu „Zapisz się do newslettera: link”. Jeżeli chcesz żeby skontaktował się z Tobą telefonicznie to napisz mu „Zadzwoń: nr. telefonu”. Dzięki temu mocno zwiększysz konwersje swojego posta. Pamiętaj o tym, że takie CTA musi być oczywiste i łatwe do zrozumienia dla Twojego odbiorcy więc nie stosuj branżowego języka. Nie pisz „umówmy się na calla” tylko „porozmawiajmy o Twoim projekcie”