Profesjonalna stopka e-mail.W tym wpisie pokaże Ci jak w chwilę zrobić profesjonalną stopkę e-mail
Pokaże Ci jak stworzyć podobną stopkę przy użyciu jednego z kilku szablonów na stronie HubSpot.com
Twoja firmowa stopka może wyglądać tak:
Jak zrobić taką stopkę w pare minut przy pomocy kilku kliknięć?
Czytaj dalej 😉
Dlaczego warto zadbać o dedykowaną stopke e-mail?
W tym wpisie pokaże Ci jak samodzielnie w pare minut zrobić stopkę e-mail oraz dodać ją na Twoją poczte.
Ponadto doradze gdzie szukać inspiracji na kolory i czcionki zarówno na stopkę jak i stronę internetową.
Dobrze zrobiona stopka, zwiększa Twoją wiarygodność i profesjonalizm, nawet zrobiona na szybko.
Co więcej, każda stopka buduje Twój wizerunek dzięki czemu zrobisz lepsze (lub gorsze) wrażenie na Twoim odbiorcy.
Stosując wszędzie identyczne kolory i czcionki Twoi klienci będą Cie z czasem bardziej kojarzyć.
Jak samodzielnie zrobić stopkę e-mail
Własną stopke e-mail możesz zrobić na kilka sposobów lub wykorzystać dedykowany serwis.
Pokaże Ci jak samodzielnie zrobić stopkę e-mail przy pomocy strony HubSpot.com
Na sam poczatek wejdź na stonę HubSpot.com przy pomocy tego linku
https://www.hubspot.com/email-signature-generator
Stopka e-mail – wybór szablonu i dane firmy
Od razu po wejściu na stronę zobaczysz kilka różnych szablonów stopek do wyboru.
W przypadku każdego szablonu, konfiguracja wyglada identycznie dlatego pokaże Ci jak zrobić to na przykładzie szablonu 3 którego sam używam.
Spójrz na panel po lewej stronie i wybierz z niego szablon który chcesz edytować, w moim przypadku jest to „Template 3„
Następnie musisz ustawić dane Twojej firmy.
W tym celu wejdź w kolejną zakładkę w panelu po lewej stronie i wypełnij ją swoimi danymi
Proponuje Ci nie skupiać się na konkretnych wytycznych dotyczących nazwy firm, imienia nazwiska itd.
Każde konkretne pole wygląda inaczej, niektóre są pogrubione, niektóre są pochylone itd.
Najlepiej wypełnij wszystkie pola po kolei, sprawdź który styl najbardziej Ci odpowiada i taki zostaw.
Pamiętaj o tym aby dołożyć bezpośrednie linki do Twoich wszystkich firmowych fanpage.
Warto je wyszczególnić w stopce i m.in w ten sposób budować wizerunek marki.
Dla przykładu, moje ustawione dane wyglądają tak:
Po wypełnieniu podstawowych danych firmy, przejdź do kolejnej zakładki.
W tym miejscu ustaw kolor oraz czcionkę Twojej stopki.
Ustawienie czcionki i koloru stopki e-mail
Jeśli nie masz pomysłu na kolor ani format czcionki to sprawdź moje inne artykuły:
TOP 25 DARMOWYCH czcionek na stronę internetową Google Fonts
Jak sprawdzić czcionkę na stronie 1 kliknięciem? Rozszerzenie What Font
Do wyboru koloru możesz wykorzystać stronę Coolors.co lub Color Tool
Pamiętaj o tym, że zarówno czcionka jak i kolor powinny być takie same jak na Twojej stronie internetowej, fanpage itd.
Dzięki temu budujesz swoją markę.
Po ustawieniu czcionki i koloru przejdź do ostatniej zakładki.
Nastepnie w odpowiednim polu wklej link do swojego loga, możesz wykorzystać np. link ze strony WordPress czy Facebooka
Podobnie jak wcześniej, sprawdź która pozycja loga Ci bardziej odpowiada.
W tym miejscu możesz również ustawić dedykowany przycisk wzywający do działania.
Wykorzystaj to np. aby wstawić link do swojej strony, sklepu czy fanpage.
Po wypełnieniu wszystkich danych Twoja stopka jest gotowa i pozostało ją pobrać i wstawić na Twój e-mail.
W tym celu naciśnij przycisk na samym dole „Create Signature„
Dla przykładu moja stopka po edycji, wygląda tak:
Po naciśnięciu przycisku, stona wymaga podania kilku danych statystycznych.
Możesz wpisać dowolne dane, nie będą one później widoczne na Twojej stopce.
Nastepnie naciśnij „Confirm and submit„
Twoja stopka powinna być gotowa.
Teraz dodaj ją na swoją poczte e-mail przy pomocy instrukcji które dostaniesz po naciśnięciu przycisków na dole.
Poniżej pokazałem jak szybko dodać taką stopkę na pocztę gmail.
Jak dodać własną stopkę na poczte gmail
Dodawanie stopki w przypadku większości popularnych poczt wygląda podobnie.
Pokaże Ci jak zrobić to na gmailu, jeżeli chcesz żebym pokazał jak zrobić to na innej poczcie to daj znać w komentarzu pod tym wpisem.
Na sam poczatek wejdź swoją pocztę gmail.
Następnie naciśnij w zębatkę w prawym górnym rogu, są to ustawienia.
Na sam początek zobaczysz szybkie ustawienia Twojej poczty.
Dodanie własnej stopki wymaga wejścia w ustawienia zaawansowane
Dlatego naciśnij przycisk „Zobacz wszystkie ustawienia„
Następnie zjedź prawie na sam dół i odszukaj zakładkę „Podpis„
Teraz w wolnym polu wklej kod Twojej stopki.
W przypadku stopki z HubSpot.com jest to przycisk „Copy signature„
Pozostało tylko zapisać zmiany przy pomocy przycisku „Zapisz Zmiany” na samym dole.