Najważniejsze na stronie internetowej a jednak większość o tym zapomina. Drastycznie poprawia Twoje zaufanie u odbiorcy i zwiększa siłe Twojej marki. Jedna zmiana potrafi zwiększyć konwersje na Twojej stronie internetowej nawet 3 krotnie. Wystarczy, że poświęcisz chwilę i zadbasz o to jeden raz. O czym pisze? Oczywiście o pozytywnych opiniach Twoich klientów.
Najważniejsze na stronie internetowej
Jako ludzie zazwyczaj podejmujemy decyzję stadnie. Zdecydowanie lepiej czujemy się gdy robimy/bądź kupujemy to co inni. Wyróżnianie się z tłumu zazwyczaj sprawia mniejszy bądź większy dyskomfort. Mimo, że większość ludzi nie zdaje sobię z tego sprawy to tak jest. Nasze decyzje zakupowe zależą tak na prawdę od raptem kliku rzeczy. Głównie jest to cena, znajomość marki i…. społeczny dowód słuszności.
Zastanów się ile razy w swoich decyzjach życiowych sugerowałeś się opiniami innych ludzi. Czy to przy wyborze szkoły, pracy, samochodu, mieszkania czy zwykłego produktu w sklepie. Świadomość marki jak i społeczny dowód słuszności mają ogromny wpływ na nasze decyzje. Badania pokazują, że kupując w internecie ponad 1/3 osób szuka informacji i opinii na temat danego produktu. W przypadku produktów drogich czy ekskluzywnych te liczby tylko rosną. To dlatego tak dobrze czytają się recenzje zarówno pozytywne (często sponsorowane) jak i negatywne.
Bardzo często robimy to nieświadomie ale badania pokazują, że ma to ogromne znaczenie w sprzedaży produktów czy usług. Dzięki dodaniu opinii na swoją stronę internetową jesteś w stanie bardzo poprawić swój wizerunek i „nie stracić” potencjalnych klientów którzy odwiedzą Twoją witrynę. Oczywiście mówimy tutaj o pozytywnych opiniach. O tym jak je pozyskać napisałem niżej. Natomiast po przeczytaniu negatywnej opinii bardzo często od razu rezygnujemy z zakupu dlatego takich opinii nie warto umieszczać.
Wewnętrzne opinie klientów
Najprostszym rozwiązaniem jest po prostu skopiowanie i dodanie opinii Twoich klientów na stronę internetową. Dzięki czemu odbiorca od razu będzie wiedział czego może się spodziewać po Twoim produkcie czy usłudze. Nawet jeżeli zrobi to podświadomie i tylko rzuci okiem to będzie to skuteczne.
Poszukaj pozytywnych recenzji Twoich klientów i wstaw je w przystępnej formie na Twoją stronę. Nie skupiaj się na gramatyce i poprawianiu zdań Twoich klientów. Niech opinie będą szczere, takie jakie faktycznie wystawił Twój klient.
Opinie klientów z Google Moja Firma
Kolejnym bardzo dobrym krokiem na wstawienie opinii jest zasięgnięcie opinii z Google Moja Firma. Jeżeli nie posiadasz firmowego konta w GMF to bardzo polecam Ci je założyć. Google jest jedną z najpopularniejszych firm na świecie, regularnie weryfikuje prawdziwość opinii na profilach firmowych. Dzięki temu Twój klient wie, że opinie są rzetelne i zyskujesz zaufanie.
Kliknij poniżej aby sprawdzić jak automatycznie dodać opinię Google Moja Firma na Twoją stronę WordPress.
Opinie Google na stronie WordPress. Wstaw na stronę w 2 minuty, za darmo.
Gdzie umieścić pozytywne opinie klientów?
Kolejną ważną rzeczą na którą musisz zwrócić uwage jest umiejscowienie Twoich opinii. Wstawienie opinii gdzieś na szarym końcu nie ma zbytnio sensu. Większość odbiorców tylko przegląda stronę internetową, praktycznie nikt nie czyta jej od deski do deski.
Opinie powinny znajdować się w widocznym miejscu na Twojej stronie. Nie na samym początku lecz kawałek dalej. Dzięki temu nie będzie to przeszkadzało w przeglądaniu strony ale będzie spełniać swoje zadanie. Jeżeli masz portfolio swoich usług to najrozsądniej będzie umieścić opinie zaraz po nim. W przypadku sklepów bardzo dobrze sprawdzają się opinie przy produktach albo sekcji z promocją czy nowościami.
Najważniejsze na stronie – skąd wziąć prawdziwe opinie?
Pamiętaj o tym, że opinie na Twojej stronie powinny być prawdziwe. Istnieje kilka prostych sposobów na regularne pozyskiwanie opinii od swoich klientów.
Poproś klientów i zaoferuj rabat
Najprostsze rozwiązanie czasami jest najskuteczniejsze. Jeżeli sprzedajesz swoje usługi czy produkty to poproś klienta o opinię. Zazwyczaj o taką opinie warto poprosić parę dni po zrealizowaniu usługi czy dostarczeniu towaru. Jeżeli prowadzisz sklep internetowy to świetnie sprawdza się danie czegoś w zamian klientowi. Bardzo lubimy dostawać coś za darmo. W związku z tym mały rabat za wystawienie opinii może zdziałać cuda.
Znajomi którym pomógł Twój produkt
Jeśli dopiero zaczynasz albo nie chcesz prosić byłych klientów o opinie to pomyśl o innych sposobach. Oferując swoje usługi czy produkty bardzo często zaczynamy od naszych znajomych czy przyjaciół. Zastanów się nad tym i poproś znajomego o rzetelną recenzje produktu czy usługi którą kiedyś zrealizowałeś. Większość osób właśnie od tego zaczyna zbieranie pozytywnych opinii czyli najważniejszej rzeczy na stronie internetowej.
Klienci o których zapomniałeś
Jeżeli prowadzisz swoją działalność dłuższy czas to zapewne jest wielu klientów o których już zapomniałeś. Czas sobie o nich przypomnieć. Jeżeli wspólpraca przebiegała pomyślnie to taki klient dobrze Cie kojarzy, jeżeli było średnio to zazwyczaj po czasie się to rozmyło. Podobnie jak w przypadku znajomych poproś starego klienta o wystawienie opinii bezpośrednio na e-maila, fanpage czy w Google Moja Firma.