W tym poradniku pokaże CI jak zainstalować i skonfigurować wtyczkę Woo Store Vacation do WooCommerce. Dzięki niej w prosty sposób dodasz informację o przerwie w Twoim sklepie. Co więcej, jeżeli będziesz mieć taką potrzebę to możesz wyłączyć funkcjonalności sklepu takie jak składanie zamówień, płatności itd.

WooCommerce jak zacząć? – Sprawdź 10 najczęstszych pytań
Przerwa wakacyjna WordPress – dlaczego warto?
Jak każdy człowiek na pewno również potrzebujesz czasami odpocząć 🙂 Jeżeli prowadzisz wielki sklep z wieloma pracownikami to nie powinno to sprawiać większych problemów. Co jednak jeśli prowadzisz małą, 1 osobową firme?
W takiej sytuacji najlepszym rozwiązaniem będzie poinformowanie klientów o wakacjach. Dzięki temu każdy będzie wiedział, że zamówienie otrzyma po jakimś czasie i nie będzie dopytywał o szczegóły. Co więcej, wpływa to bardzo pozytywnie na Twój wizerunek ponieważ pokazujesz się od „ludzkiej” strony.
Instalacja wtyczki Woo Store Vacation
Na sam początek zaloguj się do panelu admina WordPress.
Nastepnie odszukaj zakładki „Wtyczki” oraz „Dodaj nową„

Kolejno w wyszukiwarce wpisz „Woo Store Vacation” i odszukaj odpowiednią wtyczkę.
Wyszukiwarkę znajdziesz w prawym górnym rogu ekranu.

Kolejno naciśnij „Zainstaluj„, odczekaj chwilę oraz naciśnij „Włącz„
Dla pewności zobacz na zdjęcia poniżej aby nie pomylić wtyczki.
Wtyczkę możesz również pobrać z oficjalnej strony WordPress



Konfiguracja wtyczki Woo Store Vacation
Po zainstalowaniu wtyczki konieczne jest jej skonfigurowanie czyli uruchomienie wakacji.
W tym celu wejdź „WooCommerce” oraz „Store Vacation„

Następnie otworzy Ci się panel wtyczki do wakacji WooCommerce.
Zaznacz kwadrat „Enable Vacation Mode” aby aktywować tryb wakacji na stronie.
Jeżeli chcesz to możesz również wyłączyć opcje składania zamówień w sklepie WooCommerce.
Sprawdza się to idealnie w przypadku w którym chcesz zablokować sklep a nie zostawić samą informację.
W takiej sytuacji zaznacz „Disable Purchase„
Kolejno możesz ustawić czas trwania Twojego komunikatu
W miejscu „Start Date” wpisz początkową datę
W miejscu „End Date” wprowadź date do kiedy Twój komunikat powinien się wyświetlać.
Jeżeli chcesz to możesz również dodać przycisk przekierowywujący do jakiejś strony.
Jest to idealne rozwiązanie gdy np. przygotowałeś landing page o wakacjach lub post na Facebooku czy Instagramie.
W miejscu „Button Text” wprowadź nazwę która ma być widoczna na przycisku.
Nastepnie w miejscu „Button URL” wprowadź bezpośredni link do konkretnej strony.
Nie zapomnij ustawić własnego komunikatu o wakacjach.
Zrobisz to zmieniając tekst w zakładce „Vacation Notice„

Jeżeli chcesz to możesz ustawić to powiadomienie w dowolnym miejscu na swojej stronie.
W tym wypadku musisz użyć kodu shortcode: [woo_store_vacation]
Na samym dole możesz skonfigurować wygląd Twojego powiadomienia.
W miejscu „Text Color” ustawisz kolor czcionki a w miejscu „BackGround Color” ustawisz kolor tła.

Po ustawieniu komunikatu nie zapomnij zapisać zmian 🙂
Zrobisz to klikajac niebieski przycisk „Save Changes” w lewym dolnym rogu
Przerwa wakacyjna WooCommerce – najczęstsze pytania
Przerwa wakacyjna WordPress & WooCommerce. Poniżej znajdziesz listę najczęstszych pytań dotyczących przerwy na stronie internetowej oraz wtyczki Woo Store Vacation.
Dlaczego warto zastosować przerwę wakacyjną w WooCommerce?
Przerwa wakacyjna daje przedsiębiorcom możliwość odpoczynku i regeneracji, szczególnie w okresie letnim, gdy często występuje mniejsze zainteresowanie zakupami online. Może to być również dogodny moment na przeprowadzenie prac konserwacyjnych, aktualizacji czy testowania nowych funkcji platformy.
Jak skonfigurować przerwę wakacyjną w WooCommerce?
WooCommerce oferuje różne rozwiązania do zorganizowania przerwy wakacyjnej. Możesz wykorzystać dedykowaną wtyczkę Woo Store Vacation. Wystarczy, że ustawisz datę rozpoczęcia i zakończenia przerwy, a system automatycznie wyłączy możliwość składania zamówień i wyświetlanie produktów.
Jak odpowiednio przygotować się do przerwy wakacyjnej?
Przed przerwą wakacyjną warto podjąć kilka kroków, aby upewnić się, że sklep będzie gotowy na tymczasowe zamknięcie. Należy zadbać o przekierowanie klientów na stronę informacyjną, wyłączenie płatności online, dostosowanie komunikatów dotyczących przerwy oraz dokonanie niezbędnych aktualizacji platformy WooCommerce i wtyczek.