Jak dodać produkty z wariantami w sklepie WooCommerce?

W tym wpisie pokaże Ci jak w prosty sposób dodać produkt z wariantami do sklepu WooCommerce.
Ponadto dowiesz się jak ustawić zdjęcie, kategorie i opis produktu z wariantami

W prostych słowach – Czym są warianty w sklepie WooCommerce?
Warianty w sklepie WooCommerce pozwalają na dodanie produktów z różnymi rozmiarami, kolorami czy pojemnościami.
Dzięki temu nie musisz duplikować swoich produktów, jedynie wystarczy, że ustawisz im różne warianty.

Dla przykładu, jeśli sprzedajesz koszulki, możesz mieć warianty takie jak rozmiar czy kolor.
Dzięki wariantom, klienci mogą wybrać produkt który ich interesuje w odpowiednim rozmiarze czy kolorze bez dodatkowego szukania po sklepie.
Jest to podstawa, jeżeli oferujesz produkty z różnym rozmiarem, kolorem czy pojemnością.
Ponadto jest to dla Ciebie znacznie prostsze, bo nie tracisz czasu na dodawanie tego samego produktu kilka razy.

Ten wpis tłumaczy jak dodać najprostsze produkty z wariantami do sklepu WooCommerce.
Jeżeli chcesz dodać różne zdjęcia produktu w zależności od wybranego wariantu (np. koloru) to sprawdź mój inny wpis:
Jak ustawić różne zdjęcia dla produktu z wariantami w WooCommerce?

Jak dodać warianty do sklepu WooCommerce?

Na sam początek wejdź do swojego sklepu WordPress & WooCommerce
Następnie w panelu po lewej stronie wejdź w „Produkty” oraz „Atrybuty

W polu „nazwa” podaj ogólną nazwę atrybutu, np. Rozmiar/Kolor/Pojemność
Kolejno, naciśnij niebieski przycisk „Dodaj atrybut” aby go dodać.

Teraz musisz ustawić taksonomie, jest to nic innego jak konkretne rozmiary.
Dla przykładu – S, M, L

Spójrz na prawą stronę ekranu.
Odszukaj świeżo dodany atrybut i naciśnij przy nim „Konfiguruj taksonomie
W identyczny sposób możesz edytować wcześniej dodane atrybuty.

W polu „nazwa” podaj nazwę swojego rozmiaru, dla przykładu – S
Pozostało tylko nacisnąć niebieski przycisk „Dodaj nowy Rozmiar” na dole.
W identyczny sposób musisz postąpić ze wszystkimi rozmiarami które chcesz dodać.

Jeżeli chcesz zmienić kolejność taksonomii to skorzystaj z suwaków po prawej stronie.
Dzięki temu, w prosty sposób ustawisz warianty w swoim sklepie.

Jak dodać produkty z wariantami w sklepie WooCommerce?

Na sam początek zaloguj się do swojego sklepu WordPress & WooCommerce.
Następnie w panelu po lewej stronie wejdź w „Produkty” oraz „Dodaj nowy

Kolejno w polu „Dane Produktu” rozwiń zakładkę i wybierz „Produkt z wariantami
Dzięki temu, dasz znać WooCommerce, że ten produkt ma mieć warianty

Następnie czas dodać opis produktu, w zależności od używanego motywu oraz rozwiązania opis może być wyświetlany na 2 sposoby.
W polu „opis produktu” lub „krótki opis produktu” Zależy to od rozwiązania zastosowanego na Twojej stronie, zazwyczaj najlepiej sprawdza się ta 2 opcja. Wybierz pole „opis produktu” lub „krótki opis produktu” i uzupełnij treścią która ma się znaleźć koło tego konkretnego produktu.

Teraz czas ustawić obrazek, galerie i kategorie tego konkretnego produktu.
W tym celu spójrz na prawą stronę ekranu, znajdziesz tam kilka pól.

Obrazek produktu – Ustaw tutaj główny obrazek produktu, widoczny na całym sklepie
Galeria produktu – Dodaj tutaj inne zdjęcia produktu które będą widoczne przy tym konkretnym produkcie, nie dodawaj głównego obrazka
Kategorie produktów – W tym miejscu ustaw jaką kategorie ma mieć ten produkt, możesz dodać nową kategorię naciskając „utwórz kategorie

Produkty z wariantami WooCommerce – Jak dodać?

Ostatnią rzeczą którą musisz zrobić jest dodanie ceny oraz skonfigurowanie atrybutów i wariantów tego produktu.
W tym celu spójrz na pole „Dane produktu” i rozwiń zakładkę „Atrybuty
Następnie naciśnij na rozsuwaną listę „Nowy atrybut„, odszukaj konkretny atrybut, np. rozmiar i naciśnij „Dodaj

Zaznacz opcję „Widoczny na stronie produktu” oraz „Dla wariantów
Kolejno, naciśnij na pole „wybierz wartości” i ustaw konkretne atrybuty dla tego produktu, np kolor biały
Na koniec naciśnij niebieski przycisk „Zapisz atrybuty
Identycznie należy zrobić z wszystkimi atrybutami które mają być w tym produkcie, np. rozmiarem, kolorem, pojemnością

Następnie przejdź do zakładki „Warianty
Rozwiń zakładkę „Dodaj wariant„, wybierz „Utwórz warianty ze wszystkich atrybutów” i naciśnij „Idź
Dzięki temu strona automatycznie utworzy wszystkie kombinacje za Ciebie.

Jeśli wszystko przebiegło poprawnie to sklep doda różne kombinację.
Zobaczysz komunikat o braku cen, naciśnij niebieski przycisk „Dodaj cenę” i dodaj masowo cenę do wszystkich wariantów.
Jeśli chcesz dodać cenę zależną od wariantu (np. koloru) to zrobisz to w późniejszym kroku.

Teraz rozwiń któryś ze świeżo dodanych wariantów.
W tym miejscu musisz ustawić konkretne dane i informacje na temat tego produktu z tymi atrybutami
W lewym górnym rogu możesz ustawić osobne zdjęcie dla każdego wariantu, w tym celu naciśnij na niebieską grafikę i dodaj zdjęcie z biblioteki

Cena regularna – Ustaw cenę dla tego konkretnego produktu
Cena promocyjna – Ustaw promocję dla tego konkretnego produktu
Stan magazynowy – Możesz ustawić ograniczoną ilość tych konkretnych produktów
Opis – W zależności od tego jak masz skonfigurowany sklep, może on pokazywać inny opis w zależności od produktu

Po wypełnieniu produktu, wystarczy zapisać zmiany.
W identyczny sposób musisz postąpić ze wszystkimi dodanymi wariantami i atrybutami.

Na sam koniec, dodaj produkt przy pomocy niebieskiego przycisku „Opublikuj
Znajdziesz go w górnym prawym rogu strony.

Jak ustawić domyślny atrybut?

Jeżeli chcesz to możesz ustawić produkt w taki sposób aby domyślnie był wybrany konkretny kolor lub rozmiar.
Będąc w zakładce „Warianty” spójrz na górę i odszukaj „Domyślny wariant
Następnie ustaw domyślny wariant tego produktu który automatycznie będzie zaznaczony, może to być np. kolor czy rozmiar

Chcesz mieć więcej klientów?

Pozwól mi pomóc. Jestem certyfikowanym specjalistą Google do spraw marketingu internetowego. Dzięki temu wiem w jaki sposób docierać do Twoich klientów w Internecie.

Wykonam dla Ciebie zoptymalizowaną pod SEO stronę WordPress & WooCommerce. Utworzę wizytówkę Twojej firmy w Google i dodam ją do dziesiątek polskich katalogów firm. Ponadto, stworzę i poprowadzę za Ciebie firmowy fanpage na Facebooku i Instagramie. Te wszystkie działania wyniosą Twoją pozycję w Google na sam szczyt.

Leave a Comment

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Kategorie

Odbierz darmowy e-book

Dołącz do Newslettera i odbierz darmowy e-book o Najlepszych Narzędziach WordPress

Sprawdź moje kanały w SM

Chmura tagów

ODBIERZ DARMOWEGO
E-BOOKA

Ponad 20 stron konkretnych informacji dzięki którym rozwiniesz swoją stronę opartą o WordPress. Za darmo. Wystarczy, że zapiszesz się do Newslettera.

Ekspresowa ankieta

Odpowiedz na 9 szybkich pytań i otrzymaj rabat na swoją stronę internetową

W jaki sposób mnie znalazłeś/aś?
Jak długo mnie znasz?
Czy śledzisz moje Social Media?
Jak oceniasz mój cennik?
Landing page - 980zł netto | Strona z podstronami - 1480zł netto | Sklep internetowy 2480zł netto
Jakiej strony internetowej potrzebujesz?
Jaki jest Twój budżet na stronę internetową?
Czy jesteś zainteresowany/zainteresowana dodatkowymi usługami?
Czy kupiłbyś/kupiłabyś dodatkowego e-booka?
Za darmo otrzymasz instrukcję obsługi Twojej strony | Pytam o e-booka dotyczącego eksperckiej dodatkowej wiedzy
Czy mam się z Tobą skontaktować?
Oferuje wyłącznie szybki kontakt e-mailowy - dzięki temu nigdy nie przerwe Twojej pracy.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.