Prowadząc bloga bądź firmowe profile na Social Mediach musisz znać podstawy dzięki którym znaczaco zwiększysz zasięgi swoich postów. Jedną z takich rzeczy jest odpowiednie dobranie długości tekstu na konkretną platformę.
Długość ma znaczenie
W niektórych przypadkach sprawdzą się wyłącznie kilku zdaniowe posty.
W innym przypadku, nie warto publikować posta bez przynajmniej kilkuset słów.
Pisząc zbyt krótkie, bądź zbyt długie posty, nie dostosowane pod konkretne Social Media nie tylko tracisz zasięgi a narażasz się na zmniejszenie zainteresowania użytkowników. Konkretne SM powstały pod konkretne grupy docelowe i musisz się do nich dostosować.
W tym wpisie poznasz idealną długość postów na Facebooku, Instagramie, Twitterze i Blogu dostosowane pod konkretne algorytmy oraz odbiorców.
Idealna długość postów na Facebooku
Facebook to najpopularniejszy serwis społecznościowy w naszym kraju.
Mimo tego, że w rodzimych Stanach Zjednoczonych Facebook podupada to w Polsce ma się dalej bardzo dobrze i stanowi świetne źródło potencjalnych klientów. I tych pozyskanych organicznie i tych pozyskanych z reklam.
Badania Track Social pokazują, że im krótszy post na Facebooku tym większe zaangażowanie odbiorców generuje.
Pamiętaj również o zdjęciach przy każdym poście. Według badań zwiększają zasięgi nawet 4 krotnie.
Zdecydowanie nie jest to serwis do pisania referatów, chociaż niektórzy próbują również bardzo długich postów.
Istnieją firmy które przygotowywują wpis z 2000-3000 słowami dokładnie opisując konkretne zagadnienie.
Jednakże opłaca się to bardzo rzadko – zdecydowana większosć odbiorców od razu pominie wpis
Optymalna długość postów na Facebooku to 120 – 140 znaków.
Jest to ilość którą najwięcej użytkowników przeczyta i wykaże zainteresowanie.
Zdecydowanie nie polecam pisania postów mających 300-400 słów – praktycznie nikt nie przeczyta całości.
Również nie celowałbym w posty z raptem kilkoma słowami.
Postaraj się aby Twoje posty miały przynajmniej 100 słów i nie więcej niż 160.
Idealna długość filmu na Facebooku
Jeżeli chcesz wstawiać filmiki na swojego firmowego Facebooka to postaraj się aby miały one 3-5 minut.
Jest to nadal rzadko spotykany sposób promocji na Facebooku więc możliwe, że wyróżnisz się na tle konkurencji.
Ponadto nie zapominaj o shortach/rolkach – czyli szybkich filmikach do 60 sekund.
Dzięki nim możesz mocno zwiększyć zasięgi.
Idealna długość postów na Instagramie
Jak się pewnie domyślasz Instagram nie należy do miejsc w których powinno się pisać wiele.
Badania pokazują, że najlepsze jest zastosowanie 1, max 2 zdań.
Zwróć uwagę na to aby najważniejszy fragment treści był widoczny bez rozwijania – jest to de facto nagłówek.
Oczywiście najważniejsze jest chwytliwe zdjęcie i na tym skup się przede wszystkim.
Przy Instagramie muszę wspomnieć również o hashtagach.
Jest to dobry sposób na zwiększenie zasięgów.
Jednakże zważaj na ilość.
Badania pokazują, że najlepsze zasięgi osiągają zdjęcia z 2-8 hashtagami.
Jeżeli nagminnie stosujesz zalew tagów to po jakimś czasie algorytmy Meta całkowicie przestaną promować Twoje posty.
Jak długie posty pisać na Twitterze?
Twitter co prawda ma ograniczoną maksymalną ilość słów – wynosi ona 140 znaków.
Mimo wszystko, badania pokazują, że najlepsze wyniki osiągają Tweety z 115-130 znakami.
Podobnie jak w przypadku Instagrama, nie przesadzaj z hashtagami.
Używaj maksymalnie 2 hashtagów na wpis.
Warto pamiętać również o tym, że Tweety zawierające link są podawane dalej zdecydowanie cześciej.
Ile słów powinien mieć wpis na blogu?
W przypadku bloga, wpisy powinny mieć różną długość.
W zależności od tego do czego służą.
Wpis newsowy
Najkrótszy wpis na blogu powinien miec minimum 300 słów.
Jeżeli jest to szybki news informacyjny który w przyszłości nie będzie budził większego zainteresowania to skup się na tym aby miał 300-400 słów i bardzo chwytliwy nagłówek.
Ten rodzaj wpisów powinien być skierowany głównie do odbiorców zaznajomionych z marką.
Wpis generujący leady
Innym rodzajem wpisów, są wpisy generujące leady.
Takie wpisy powinny poruszać konkretny temat i opisywać go bardzo konkretnie i szczegółowo.
Mocno rozbudowany wpis powinien mieć w większości przypadków 800-1500 słów.
Taki, dobrze poprowadzony wpis powinien generować regularne wejścia na Twojego bloga.
Nie przesadzaj z ilością słów. Badania pokazują, że wpisy z ponad 3000 słów są praktycznie nieczytalne.
Pomimo tych wytycznych pamiętaj o tym, że blog jest specyficznym miejscem. Bardzo dużo zależy od Twojego indywidualnego stylu do którego przyzwyczaisz odbiorców. Testuj różne długości wpisów i sprawdzaj które przynoszą najlepsze wyniki. Pisz dla swojego odbiorcy, nie dla algorytmów.
Więcej wpisów na temat tego jak rozwijać swoją markę znajdziesz na moim blogu.
Prowadzisz firmowe konto w social media i brakuje Ci pomysłów na skuteczne posty?
Sprawdź mój e-book z 1000 przykładowych postów na Facebooka, Instagrama, Twittera oraz Linkedina i rozwiń swój biznes 🙂
1000 postów które zmienią Twoje Social Media (Facebook, Instagram, Twitter, LinkedIn) [E-Book]