Skuteczny lejek sprzedażowy pozwala na regularne pozyskiwanie klientów potrzebujących Twojego produktu lub usługi.
Dobrze przygotowany lejek sprzedażowy zadba zarówno o Twojego nowego jak i starego klienta.
W tym wpisie wyjaśnie Ci w prostych słowach czym jest lejek sprzedażowy i dlaczego warto z niego skorzystać.
Ponadto powiem Ci jak zadbać o swojego klienta, dzięki czemu w prosty sposób zwiększysz sprzedaż swoich produktów.
Czym jest lejek sprzedażowy i dlaczego warto o nim pomyśleć?
W wielkim skrócie, lejek sprzedażowy jest Twoją strategią marketingową która w odpowiedni sposób dba o Twoich odbiorców.
Dzięki dobremu lejkowi konwersji znajdziesz nowego klienta, zainteresujesz go Twoim produktem i doprowadzisz do zakupu.
Nowoczesny marketing (szczególnie internetowy) zakłada stopniowe budowanie zaufania i zainteresowania Twojego odbiorcy.
Proces ten zazwyczaj przebiega powoli i stopniowo, jednak ostatecznie przynosi bardzo duże korzyści dla Twojej firmy.
Częstym problemem poczatkujących przedsiębiorców jest przekonanie, że sama reklama wszystko załatwi.
Zbuduje wizerunek firmy, znajdzie klientów i zwróci się wielokrotnie bez działań pobocznych.
Prawda jest taka, że dobrze przeprowadzona reklama zwróci Ci się nawet kilkunastokrotnie.
Warunkiem koniecznym jest zbudowanie dobrej, silnej marki oraz dobrego lejka sprzedażowego.
W przeciwnym razie możesz mocno przepłacić za konwersję a odbiorcy nie będą zainteresowani Twoją marką na dłużej.
Długoterminowo, dobrze przygotowana marka mocno zmniejsza Twoje koszty na reklamę.
Jak zbudować skuteczny lejek sprzedażowy
Każda branża wygląda trochę inaczej i w każdej branży docierasz do klienta w inny sposób.
Niemniej, istnieją 3 główne etapy poznawania Twojej marki i doprowadzania do ostatecznej konwersji (sprzedaży)
W niektórych branżach, czas od zapoznania klienta z Twoją marką do ostatecznego zakupu potrafi zająć nawet do 2 lat.
Pamiętaj o tym, żę docierasz do wielu różnych klientów jednocześnie.
Dlatego musisz dbać zarówno o klienta całkowicie nowego jak i takiego który jest mocno zaangażowany w Twoją markę.
Przyciągnięcie
Na sam początek, w jakiś sposób musisz pojawić się przed Twoim odbiorcą.
Najprościej zrobić to przy pomocy firmowego fanpage na Facebooku, Instagramie czy pisaniu bloga.
W późniejszym etapie możesz rozważyć płatne reklamy i promować swoje treści.
Musisz zainteresować swojego potencjalnego klienta postami, grafikami czy wpisami.
W przeciwnym razie, po prostu Cie nie zauważy i zignoruje Twoją markę, bo nie przebijesz się przez swoją konkurencję.
Skup się na wartościowych (dla klienta) treściach które faktycznie pomogą mu w życiu czy pracy.
Dzięki temu będzie mógł on poznać Twoją markę i po czasie przejdzie do kolejnego etapu lejka sprzedażowego.
Ten proces zazwyczaj zajmuje pare tygodni, Twój odbiorca musi widzieć, że warto zainteresować się Twoją marką.
Na tym etapie klient np. zapisuje się do Twojego newslettera lub zaczyna obserwować fanpage.
Zachęcenie
Jeżeli ktoś zapisze się do Twojego newslettera lub zacznie obserwować firmowy fanpage to znaczy tylko tyle, że jakkolwiek zainteresował się Twoją marką. Może to znaczyć zarówno to, że przeglądnął Twoje wszystkie ostatnie posty jak i to, że zapisał się „przy okazji”
Na tym etapie musisz pokazać mu, że było warto to zrobić.
Świetnie sprawdzają się tu przeróżne formaty edukacyjne, skupione na problemach których doświadczy.
Ponownie, pomyśl o tym jaki ma problem i jak możesz mu pomóc go rozwiązać.
Na tym etapie nie nastawiaj się jeszcze na zarabianie, zadbaj o zainteresowanie.
Wzbudzenie potrzeby
Jeżeli dobrze wykonasz poprzednie punkty to Twój klient stopniowo zacznie odczuwać potrzebe skorzystania z Twoich usług lub produktu.
Na tym etapie, świetnie sprawdzą się różne posty i wpisy potwierdzające Twoją wiarygodność i jakość.
Pokaż odbiorcy opinie o swoim produkcie, obsłudze klienta, różne certyfikaty, osiągnięcia itd.
W tym miejscu warto wspomnieć o tym jak skuteczne sa pozytywne opinie w budowaniu wizerunku Twojej firmy.
Przygotowałem na blogu kilka bardzo wartościowych materiałów na ten temat które koniecznie musisz sprawdzić.
3 konieczne rzeczy na każdej stronie – O tym musisz pamiętać
Opinie Google na stronie WordPress. Wstaw na stronę w 2 minuty, za darmo.
Tutaj również świetnie sprawdzi się zaprezentowanie oferty dla starych klientów.
Dzięki temu zarówno zareklamujesz swoją ofertę jak i pokażesz, że dbasz również o byłych klientów.