W tym artykule dowiesz się jak podpiąć Pixel Meta na Twoją stronę WordPress całkowicie za darmo.
Jakiś czas temu firma Facebook zmieniła nazwe na Meta, dlatego jeżeli szukasz informacji jak zainstalować Pixel Facebooka na stronie internetowej to dobrze trafiłes. Pixel Facebooka jest teraz Pixelem Meta.
Czym jest Pixel Meta i dlaczego musisz go mieć?
Pixel Meta pozwala połączyć Twój fanpage na Facebooku czy Instagramie z Twoją stroną internetowa, np. WordPress.
Dzięki niemu możesz korzystać z bardzo skutecznego remarketingu.
Pixel Meta zbiera zanimizowane informacje na temat odbiorców którzy wchodzą na Twoją stronę internetową.
Następnie pozwala wyświetlać reklamy bezpośrednio tym którzy kiedyś byli na Twojej stronie www.
Dzięki temu Twoje reklamy trafią prosto do Twojego odbiorcy który jest zainteresowany Twoją usługą lub produktem.
Jest to narzędzie marketingowe które pozwala zwiększyć konwersję z reklam nawet kilkukrotnie.
Twoja reklama trafi do kogoś kto już kiedyś u Ciebie był, nie do przypadkowej osoby scrollującej Facebooka.
Zachęcam Cię do zainstalowania Pixela Meta już teraz, nawet jeżeli nie chcesz jeszcze rozpoczynać kampanii marketingowych.
Pamiętaj o tym, że Pixel zbiera dane dopiero po tym jak go podepniesz dlatego najlepiej zrobić to jak najszybciej.
Codziennie przez Twoją stronę przewijają się odbiorcy którym kiedyś możesz sprzedać swoje usługi lub produkty.
Zadbaj o to aby zapisani odbiorcy już na Ciebie czekali jak tylko zechcesz rozpocząć reklame.
Jak utworzyć Pixel Meta na Facebooku?
Jeżeli chcesz podpiąć Pixel Meta na swoją stronę WordPress to najpierw musisz go utworzyć.
W tym celu wejdź do menedżera reklam na Twoim fanpage na Facebooku.
Następnie odszukaj przycisk „Połącz źródła danych„
Link: http://www.facebook.com/ads/manager/account/campaigns/
Niestety Facebook często zmienia swój serwis i bywa to mocno problematyczne.
Jeżeli Twój Panel będzie wyglądał inaczej to poszukaj takich zakładek jak „Pixel Meta” lub „Menedżer zdarzeń”
Następnie wybierz kartę „Internet” aby połączyć stronę internetową z Pixelem
Kolejno naciśnij przycisk „Połącz„
Teraz Facebook poprosi Cie o nazwanie Twojego Pixela
Wybierz dowolną nazwę – może to być np. Twoja strona internetowa
Następnie Facebook sprawdzi czy możesz połączyć Pixel ze stroną w sposób automatyczny.
W tym celu w odpowiednim polu wklej link do swojej strony i naciśnij przycisk „Sprawdź„
Jeżeli wszystko przebiegło poprawnie to strona przeniesie Cie do wyboru sposobu połączenia witryny.
Wybierz sposób rekomendowany i naciśnij przycisk „Dalej„
Teraz musisz wybrać w jaki sposób chcesz połączyć Pixel ze swoją stroną internetową.
Wybierz opcję „Konfiguracja za pomocą integracji partnerskiej” a następnie naciśnij przycisk „Dalej„
Następnie strona przekieruje Cię do konfiguracji.
Przy przeglądize ręcznej implementacji naciśnij przycisk „Kontynuuj„
Kolejno musisz wybrać zdarzenia które ma monitorować Pixel
Jeżeli nie zależy Ci na monitorowaniu konkretnych zdarzeń to zaznacz „Wyświetl zawartość’ i przejdź dalej.
Reszte ustawień możesz przeklikać korzystając z ustawień domyślnych.
Następnie przy podsumowaniu naciśnij „Zakończ” aby utworzyć Piksel Meta.
Twój Pixel został utworzony, pozostało teraz połączyć go z WordPressem
Jak zainstalować Pixel Meta na stronie WordPress bez kodowania?
Możesz połączyć Pixel meta na kilka sposobów.
Pokaże Ci jak zrobić to bez umiejętności programistycznych wykorzystując wtyczkę Pixel Your Site
Zaloguj się do swojego panelu admina WordPress i wejdź w zakładkę wtyczki.
Następnie w wyszukiwarce wtyczek wpisz „Pixel Your Site” i zainstaluj ją na swojej stronie.
Teraz odszukaj zakładkę „PixelYourSite” w panelu admina, po lewej stronie.
Następnie przy Facebooku naciśnij przycisk „Click for settings„
Teraz w miejscu „Meta Pixel ID” wprowadź ID Twojego Pixela i zapisz zmiany.
Poniżej pokazuje gdzie możesz znaleźć ID Twojego Pixela.
Po zapisaniu zmian Pixel powinien być podpięty pod Twoją stronę na WordPressie.
Możesz zacząć korzystać z reklam remarketingowych przy pomocy Pixela Meta.
Gdzie znaleźć ID Pixela Meta?
Będac w menedżerze zdarzeń, wejdź w zakładkę „Źródła Danych” i odszukaj swój Pixel
Następnie wejdź w zadkładkę „Ustawienia„
Teraz w ustawieniach odszukaj „Identyfikator piksela„
Jest to ID dzieki któremu połaczysz swoją stronę internetową z Pixelem meta.
Problem z instalacją Pixela Meta (Facebook)
Niestety Facebook bardzo często zmienia panele admina, menedżer reklam czy zdarzeń.
W związku z tym niektóre screeny i kroki mogą ulec zmianie.
Dlatego jeżeli czegoś brakuje to napisz mi o tym w komentarzu oraz szukaj czegoś pokrewnego.
W ostateczności w takiej sytuacji zleć instalację Pixela profesjonaliście i oszczędź swój czas.
Prowadzisz firmowe konto w social media i brakuje Ci pomysłów na skuteczne posty?
Sprawdź mój e-book z 1000 przykładowych postów na Facebooka, Instagrama, Twittera oraz Linkedina i rozwiń swój biznes 🙂
1000 postów które zmienią Twoje Social Media (Facebook, Instagram, Twitter, LinkedIn) [E-Book]