Kody rabatowe WooCoomerce. Dowiedz się jak ustawić kody rabatowe w Twoim sklepie WooCoomerce. Dzięki temu artykułowi bez problemu samodzielnie wygenerujesz unikalny kod rabatowy, ustawisz rabat % czy kwotowy na zakupy. Kody rabatowe możesz wykorzystać do promocji swojej marki i sklepu co w konsekwencji przełoży się na nowych klientów.

Kody rabatowe WooCoomerce – Jak ustawić w minutę?
Ostatnia aktualizacja WooCoomerce przyniosła zmiany w sposobie ustawiania rabatów. Sposób który Ci przedstawie działa w przypadku najnowszej wersji WooCoomerce. Dlatego pamiętaj o tym aby zaaktualizować swój sklep aby móc ustawić rabat.
Na sam poczatek zaloguj się do swojego panelu admina WordPress.
Następnie w panelu po lewej stronie odszukaj zakładkę „Marketing” oraz wejdź w zakładkę „Kupony„

Dalsza konfiguracja zależy od tego jaki typ rabatu chcesz ustawić.
Istnieją 2 główne typy kodów rabatowych.
Po pierwsze możesz ustawić jednorazowy kod generowany ręcznie. Takie kody zazwyczaj służą np jako nagrody w konkursie. Sprawdzają się również idealnie jeżeli chcesz dać komuś rabat za zaproszenie znajomego. Częsciej spotykanym rabatem jest rabat wielorazowy na cały zakupy. Zazwyczaj taki rabat przyznawany jest na pierwsze zakupy czy za zapis do newslettera.
Konfiguracja kodu rabatowego
Po przejściu do zakładki kuponów, odszukaj przycisk „Dodaj kupon„
Znajdziesz go w lewym górnym rogu.

Po naciśnięciu przycisku, strona przekieruje Cie do konfiguracji kodu rabatowego.
W tym miejscu ustawisz typ rabatu, wartość kuponu oraz datę wygaśnięcia.
Na sam początek ustaw nazwę kuponu którą klient będzie musiał wpisać w koszyku aby dostać zniżkę.
Dla przykładu możesz wpisać „RABAT10„
Możesz tutaj również wygenerować losowy kod rabatu.
Sprawdza się to idealnie przy rabatach jednorazowych.

Po ustawieniu nazwy, czas na pełną konfigurację rabatu.

Na sam początek ustaw typ rabatu który chcesz oferować. Możesz wybrać procentowy rabat na cały koszyk.
Istnieje również opcja wyboru rabatu kwotowego, na cały koszyk bądź konkretny produkt.
Następnie ustaw wartość kuponu. W przypadku rabatu procentowego będzie to po prostu ilość % o ile ma być obniżona cena – np 10%
Jeżeli ustawiłeś rabat kwotowy to podaj tutaj stawkę o ile ma być obniżony Twój produkt – np 50zł
Na sam koniec ustaw datę zakończenia rabatu.
Jeżeli chcesz aby rabat był stały to pozostaw to pole puste.
W tym miejscu możesz również podłączyć darmową dostawę pod ten kupon.

Następnym krokiem jest konfiguracja zakładki „ograniczenia użytkownika„
Zakładkę znajdziesz po lewej stronie.

Zacznij od ustawienia minimalnej i maksymalnej kwoty zakupu.
Jest to idealne rozwiązanie gdy np. chcesz zachęcić klientów do wydania większej kwoty w Twoim sklepie.
Jeżeli Cie to nie interesuje to pozostaw te pola puste.
Domyślnie kupony łączą się z innymi kuponami. Dlatego, jeżeli oferujesz wiele rabatów to zastanów się nad tym czy rabaty powinny się łączyć.
Jeżeli chcesz aby kupony nie łączyły się z innymi kuponami to zaznacz pole wyboru „Do pojedyńczego użytku„
Jeżeli w swoim sklepie prowadzisz promocje (do czego Cie mocno zachęcam!) to możesz wyłączyć je z kuponów.
W tym celu zaznacz pole wyboru „Wyklucz produkty z promocji„.

Wielorazowe kody rabatowe
Ostatnią rzeczą którą musisz skonfigurować jest ustawienie limitów wykorzystania kuponów.
W tym celu wejdź w zakładkę „Limity wykorzystania„

Domyślnie rabaty ustawione są jako bez limitu.
Jeżeli nie chcesz ograniczać kodu to pozostaw wszystkie pola puste i opublikuj rabat.
Rabat opublikujesz, klikając przycisk „Opublikuj„
Znajdziesz go w prawym górnym rogu.

Jednorazowe kody rabatowe
W tym miejscu możesz również ustawić limity wykorzystania konkretnego rabatu.
Możesz ustawić limit wykorzystania konkretnego kuponu bądź wykorzystania tego kuponu dla konkretnego użytkownika.

Po ustawieniu limitów nie zapomnij zapisać i opublikować rabatu.
W tym celu naciśnij przycisk „Opublikuj” w prawym górnym rogu.
