Strona internetowa przygotowana pod wersje mobilne (mobile friend test) jest jedną z tych rzeczy bez których nie osiągniesz wysokich pozycji w wyszukiwarkach. Standardem w dzisiejszych czasach są strony responsywne czyli takie które są dostosowane pod wszystkie urządzenia.
W większości przypadków, strony internetowe zbudowane są z „bloków” które automatycznie zmieniają swój rozmiar w zalezności od urządzenia
Dzięki temu nie ma konieczności budowania 2 identycznej strony z mniejszym rozmiarem, typowo pod telefony – jak to bywało lata temu.
Google udostępnia narzędzie Test Optymalizacji Mobilnej (tzw. mobile friend test) dzięki któremu przy pomocy 1 kliknięcia sprawdzisz czy Twoja strona jest dostosowana pod urządzenia mobilne. Ponadto aplikacja Google sprawdzi czy gość odwiedzający Twoją stronę nie będzie miał problemów z poruszaniem się po stronie.
Co więcej, jeżeli coś będzie źle to Google da Ci znać i powie co poprawić.
Przeprowadź Test Optymalizacji Mobilnej od Google
Wejdź na stronę search.google.com/test/mobile-friendly
Następnie w polu „Podaj URL do przetestowania” wklej pełny link do Twojej strony.
Kolejno naciśnij przycisk „Sprawdź URL” i odczekaj chwilę.
Google przez pare minut będzie sprawdzać czy masz stronę dostosowaną pod wszystkie urządzenia.
Jeżeli masz dobrze wykonaną stronę to zobaczysz taki komunikat:
W przeciwnym wypadku koniecznie zajmij się swoją stroną internetową i dostosuj ją pod inne urządzenia.
Jeżeli masz stronę zbudowaną na WordPressie to mogę Ci w tym pomóc – skontaktuj się ze mną
Dlaczego musisz mieć stronę dostosowaną pod telefony?
Zwróć uwagę na to, że z roku na rok coraz więcej osób przegląda internet przy użyciu telefonu.
W zalezności od branży, ruch z urządzeń mobilnych może przekraczać nawet 80%.
Jeśli nie zadbasz o wersję responsywną Twojej strony internetowej to narazisz się na ogromne straty ruchu.
Przez źle dostosowaną stronę, odbiorca po prostu z niej wyjdzie.
Co więcej, wszystko wskazuje na to, że w przyszłości będziemy jeszcze częściej przeglądać Internet głównie przy pomocy telefonu.
Sprawdź wpis o tym jak wygląda dzisiejszy, mobilny odbiorca:
Jaki jest dzisiejszy konsument? – 4 najważniejsze cechy
Dla przykładu, poniżej zamieszczam screen pokazujących ile osób przegląda moją stronę internetową na urządzeniach mobilnych.
W przypadku źle przygotowanej strony internetowej straciłbym prawie 1/3 ruchu na mojej stronie.
Informacje na temat tego ile % Twoich odbiorców przegląda stronę z telefonu możesz sprawdzić w Google Analytics.
Jeśli nie masz podpiętych GA na swoją stronę internetową to możesz sprawdzić wpis w którym pokazałem jak zrobić to samodzielnie:
Google Analytics – Czym jest i jak je zainstalować na stronie internetowej WordPress bez wtyczek? [3 sposoby]