Google Analytics – Czym jest i jak je zainstalować na stronie internetowej WordPress bez wtyczek? [3 sposoby]

Google Analytics. Czym jest i jak zainstalować na stronie internetowej WordPress bez wtyczek?
Tworzenie usługi w Google i pełna integracja ze stroną.

W tym wpisie dowiesz się dlaczego musisz mieć podpiętą analitykę Google na swojej stronie internetowej. Ponadto dowiesz się dokładnie czym jest Google Analytics i jak je możesz wykorzystać w swojej firmie. Poznasz również informacje które zbiera na Twój temat Google i zaczniesz je zbierać od swoich odbiorców.

W drugiej części wpisu pokaże Ci jak zainstalować analitykę Google na Twojej stronie internetowej opartej o WordPress. Dowiesz się skąd pobrać kod integracyjny Google Analytics. Jak zainstalować analitykę Google na stronie internetowej przy użyciu dedykowanej wtyczki. Ponadto pokaże Ci jak zainstalować GA bez dedykowanej wtyczki przy pomocy dodania kodu do motywu bądź Elementora PRO.

Czym jest Google Analytics?

Google Analytics jest jednym z najpopularniejszych narzędzi analitycznych dostępnych całkowicie za darmo. Pozwala na zbieranie danych o użytkownikach odwiedzających Twoją stronę. W takiej sytuacji pamiętaj o dodaniu ciasteczek i poinformowaniu użytkownika o zbieraniu danych.

Google is King

Nie bez powodu firma Google jest jedną z najwyżej wycenianych firm na świecie. Oferuje całą masę darmowych i płatnych narzędzi internetowych które mają ogromny wpływ na nasze zachowania w internecie a co za tym idzie decyzje zakupowe.

Dzięki podpięciu Analityki na swojej stronie możesz monitorować rozwój popularności swojej strony internetowej. Ponadto możesz lepiej poznać swoich docelowych odbiorców i skuteczniej kierować do nich swoje produkty czy usługi.

Jakie informacje pozyskasz przy pomocy Google Analytics?

Google Analytics pozwala na pozyskiwanie wielu informacji o użytkownikach odwiedzających Twoją stronę.
Poniżej przedstawiam listę podstawowych oraz zaawansowanych informacji o Twoich odbiorcach które możesz pozyskać.

Podstawowe informacje Google Analytics

  • ilość osób odwiedzających witryne w danym okresie czasu (np w ciągu 3 miesięcy)
  • sesje użytkownika (wszystkie działania jakie podejmuje)
  • uśredniony czas trwania sesji (ile czasu odbiorca spedził na Twojej stronie)
  • współczynnik odrzuceń (ilu odbiorców wyszło ze strony nie podejmując żadnej interakcji)

Zaawansowane informacje Google Analytics

  • najczęściej odwiedzane strony (szczególnie pomocne w przypadku bloga)
  • ilość użytkowników powracających na Twoją stronę
  • sposób pozyskania użytkownika (skąd wszedł na Twoją stronę, np z Facebooka)
  • gdzie mieszkają Twoi odbiorcy
  • o której godzinie masz największy ruch
  • urzadzenia z których korzystają Twoi odbiorcy oraz ich rozdzielczości (komputery, telefony, tablety)
  • ilość aktywnych użytkowników w danej chwili
  • jakie słowa kluczowe wygenerowały wejście (niesamowicie ważne przy SEO)

Jak wykorzystać analitykę Google w praktyce?

Podpięcie Analityki Google do Twojej strony otwiera przed Tobą nowe możliwości. Możesz zbudować profil swojego klienta dzięki czemu lepiej dostosujesz pod niego produkty czy usługi a w konsekwencji zwiększysz sprzedaż. Dzięki dobrej analityce poprowadzisz skuteczną kampanie marketingową.

Dobry profil klienta jest kluczowy jeżeli zależy Ci na skutecznym dotarciu do klienta. Ponadto jest niezbędna jeżeli chcesz reklamować swoje produkty czy usługi. Kompletnie inną strategie marketingową stosuje się np dla dzieci w wieku szkolnym, a zupełnie inną dla właścicieli małych firm.

Nie musisz od razu budować wielkiej strategii marketignowej. Wystarczy, że zwrócisz uwagę na podstawowe dane o swoich odbiorcach. Informacja na temat wieku i urządzenia z którego korzysta odbiorca pomoże Ci dopasować produkt. Informacje na temat godziny w których najczęściej odbiorcy wchodza na Twoją stronę informuje o tym kiedy mają czas wolny. Zazwyczaj właśnie wtedy warto publikować posty na blogu czy w social mediach.

Ilość aktywnych i powracających użytkowników oraz sesje użytkownika informują Cie o tym czy treści które umieszczasz są wartościowe dla odbiorcy. Ponadto informacja o tym które konkretne słowa kluczowe i podstrony wygenerowały wejścia powiedzą Ci na czym się skupić a co możesz odpuścić. Dzięki tym kilku prostym informacjom analitycznym poprawisz jakość swojej strony i bardziej precyzyjnie trafisz do swojego klienta.

Instalacja Google Analytics na stronie WordPress

Instalacja GOogle Analytics zajmuje raptem pare minut. Poniżej pokaże Ci jak utworzyć całkowicie nową usługę Google Analytics i jak pobrać kod integracyjny potrzebny do wstawienia na strone. Finalnie pokaże Ci jak w prosty sposób dodać analitykę Google na Twoją stronę opartą o WordPress przy pomocy dedykowanej wtyczki oraz poprzez dodanie kodu.

Tworzenie usługi Google Analytics

Na sam początek wejdź na oficjalną stronę Google Analytics i zaloguj się bądź załóż nowe konto.

Po przejściu na stronę główną, naciśnij przycisk „Administracja
Znajdziesz go w lewym dolnym rogu.

Następnie naciśnij przycisk „Utwórz nową usługę

Po kliknięciu, strona przekieruje Cie do konfiguracji usługi.
W tym miejscu musisz podać kilka podstawowych informacji.

Wpisz nazwę sługi, ustaw strefę czasową oraz walutę w której się rozliczasz.
Następnie naciśnij przycisk „Dalej

Następnie musisz podać kilka danych statystycznych dla Google.
Po podaniu informacji, naciśnij przycisk „Utwórz

Po utworzeniu usługi, strona przekieruje Cie do wyboru platformy na której chcesz mieć analitykę.
Naciśnij w kafelek „Sieć

Teraz musisz utworzyć strumień. W tym celu wypełnij puste pola.
Wpisz link do Twojej strony oraz ustaw nazwę strumienia po której będziesz rozpoznawać analitykę.
Następnie naciśnij przycisk „Utwórz strumień” w lewym dolnym rogu.

Po utworzeniu strumienia Twoja usługa Google Analytics została utworzona.
Teraz czas na podpięcie jej do Twojej strony internetowej opartej o WordPress.

Pobieranie kodu integracyjnego

Na sam początek musisz pobrać kod integracyjny który umieścisz na swojej witrynie.
W tym celu wejdź w usługę a następnie naciśnij „Administracja” –> „Strumienie danych” –> „Moja witryna

W tym miejscu pobierzesz identyfikator strumienia oraz indetyfikator pomiaru „G”
Będzie on potrzebny jeżeli chcesz podpiąć analitykę przy pomocy dedykowanej wtyczki.

Poniżej możesz pobrać globalny tag witryny (gtag.js) który umożliwi Ci podpięcie analityki bez żadnych wtyczek.
W tym celu rozsuń zakładkę „Globalny tag witryny (gtag.js)
Możesz go skopiować klikając w przycisk po prawej stronie.

Instalacja przy pomocy dedykowanej wtyczki

Najprostszym sposobem na integracje Google Analytics z Twoją stroną jest użycie dedykowanej wtyczki.

Zainstaluj wtyczkę „GA Google Analytics” i przejdź do kroków poniżej.
Wtyczkę możesz pobrać w repozytorium WordPressa bądź z oficjalnej strony autorów.

Jeżeli nie wiesz jak zainstalować wtyczkę to sprawdź mój wpis na ten temat:
WordPress jak zainstalować wtyczkę? Podstawy WordPress na szybko.

Po zainstalowaniu wtyczki, czas na jej konfigurację.
W tym celu wejdź do panelu admina WordPress a następnie w zakładkę „Ustawienia” i „Google Analytics

Po przejściu do wtyczki, rozwiń zakładkę „Plugin Settings

Następnie w polu „GA Tracking ID” wpisz swój identyfikator pomiaru który pobrałeś we wcześniejszym kroku.
Następnie naciśnij przycisk „Save Changes” w lewym dolnym rogu aby zapisać zmiany

Jeżeli wszystko przebiegło poprawnie to analityka została podpięta do Twojej strony.

Odczekaj chwilę i sprawdź czy analityka generuje ruch.
Jeżeli nie to skorzystaj z innych sposobów instalacji.

Instalacja poprzez dodanie kodu Elementor PRO

Elementor PRO oferuje wiele wartościowych funkcji przydatnych przy tworzeniu stron internetowych. Jedną z nich jest możliwość łatwego dodania własnego kodu. W ten sposób możesz dodać analitykę Google na swoją stronę.

Możesz sprawdzić mój wpis na temat darmowego Elementora PRO.
Darmowy Elementor PRO – Zdobądź funkcje wersji PRO za darmo

Na sam początek musisz dodać nowy kod do swojej strony.
W tym celu wejdź do panelu admina WordPress a następnie naciśnj „Elementor” i „Custom Code

Następnie naciśnij przycisk „Add New
Znajdziesz go w lewym górnym rogu panelu.

Teraz ustaw dowolny tytuł oraz upewnij się, że lokalizacja kodu to <head>
Następnie w miejscu na kod wklej Globalny tag witryny (gtag.js)
O tym jak go znaleźć i skopiować napisałem wyżej.

Po wklejeniu kodu nie zapomnij opublikować kodu.
W tym celu naciśnij przycisk „Opublikuj” w prawym górnym rogu.
Przy wyborze miejsca, ustaw aby kod wyświetlał się na każdej stronie.

Instalacja poprzez dodanie kodu do motywu

Ostatnim sposobem na dodanie analityki Google bez dedykowanych wtyczek jest dodanie kodu do Twojego motywu WordPress.

W tym celu wejdź do swojego kokpitu admina WordPress.
Następnie wejdź w zakładkę „Wygląd” oraz „Edytor plików motywu

Teraz wklej Globalny tag witryny (gtag.js) na samej górze aby dodać analitykę Google do Twojej strony.
Następnie zapisz zmiany przy pomocy przycisku „Aktualizuj plik”

Chcesz mieć więcej klientów?

Pozwól mi pomóc. Jestem certyfikowanym specjalistą Google do spraw marketingu internetowego. Dzięki temu wiem w jaki sposób docierać do Twoich klientów w Internecie.

Wykonam dla Ciebie zoptymalizowaną pod SEO stronę WordPress & WooCommerce. Utworzę wizytówkę Twojej firmy w Google i dodam ją do dziesiątek polskich katalogów firm. Ponadto, stworzę i poprowadzę za Ciebie firmowy fanpage na Facebooku i Instagramie. Te wszystkie działania wyniosą Twoją pozycję w Google na sam szczyt.

Spis treści

Leave a Comment

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Kategorie

Odbierz darmowy e-book

Dołącz do Newslettera i odbierz darmowy e-book o Najlepszych Narzędziach WordPress

Sprawdź moje kanały w SM

Chmura tagów

ODBIERZ DARMOWEGO
E-BOOKA

Ponad 20 stron konkretnych informacji dzięki którym rozwiniesz swoją stronę opartą o WordPress. Za darmo. Wystarczy, że zapiszesz się do Newslettera.

Ekspresowa ankieta

Odpowiedz na 9 szybkich pytań i otrzymaj rabat na swoją stronę internetową

W jaki sposób mnie znalazłeś/aś?
Jak długo mnie znasz?
Czy śledzisz moje Social Media?
Jak oceniasz mój cennik?
Landing page - 980zł netto | Strona z podstronami - 1480zł netto | Sklep internetowy 2480zł netto
Jakiej strony internetowej potrzebujesz?
Jaki jest Twój budżet na stronę internetową?
Czy jesteś zainteresowany/zainteresowana dodatkowymi usługami?
Czy kupiłbyś/kupiłabyś dodatkowego e-booka?
Za darmo otrzymasz instrukcję obsługi Twojej strony | Pytam o e-booka dotyczącego eksperckiej dodatkowej wiedzy
Czy mam się z Tobą skontaktować?
Oferuje wyłącznie szybki kontakt e-mailowy - dzięki temu nigdy nie przerwe Twojej pracy.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.