Jak często publikować treści w Internecie?
Odpowiedź na to pytanie jest taka jak zawsze – to zależy.
Każdy blog czy fanpage skupia się na innej treści, ma innych odbiorców i inne cele.
Dlatego w niektórych porzypadkach wystarczy publikowanie treści raptem raz na tydzień
W innych branżach raz dziennie to będzie za mało.
To zależy…. od marki
Jeżeli prowadzisz niszową markę, lub starasz się stopniowo budować zaufanie i znajomość klientów to postaw na małą ilość postów.
Dzięki temu zadbasz o stopniowe budowanie świadomości i zyskasz klientów w długim terminie.
Pamiętaj o tym, że w dzisiejszych czasach proces poznanie marki —> zakup, w niektórych branżach trwa nawet… 2 lata
W przypadku większej marki ze sporą ilością fanów którzy regularnie robią u Ciebie zakupy możesz publikować częściej
Podobnie jeśli zależy Ci na dotarciu do ogromnej ilości klientów w krótkim czasie – pamiętaj, że bez reklamy się wtedy nie obejdzie.
A może parę razy dziennie?
Istnieją branże w których warto publikować posty nawet pare razy dziennie.
Zawsze możesz sprawdzić swoją konkurencję i zobaczyć jak czesto oni publikują posty.
Zarówno za mało jak i za dużo postów czy wpisów bardzo źle wpłynie na Twoją markę.
Czyli jak często publikować treści?
Sporo zależy od platformy na której publikujesz swoje treści.
W przypadku bloga internetowego (np WordPress) idealnie sprawdzi się wrzucanie 1-2 wpisów w tygodniu.
Szczególnie jeśli oferujesz swoim czytelnikom Newsletter (do czego gorąco Cie zachęcam)
Większa ilość treści na blogu raczej przytłoczy Twojego odbiorce.
Jeśli prowadzisz fanpage na Facebooku czy Instagramie to 1-2 posty tygodniowo powinny być absolutnym minimum.
W większości przypadków najlepiej sprawdza się wrzucanie nawet 3-4 postów tygodniowo.
Pamiętaj o tym, że na social mediach jest masa Twojej konkurencji która również trafia do Twojego odbiorcy.
Dlaczego tak często?
Odpowiedź jest prosta, Twoi odbiorcy o Tobie nie zapominają i co jakiś czas dostają interesujące treści.
Realnie odbiorcy zobaczą Twój wpis raz na 2 tygodnie/raz na tydzień (większość jako ludzie naturalnie ignorujemy)
Dzięki temu nie zapomną o Twojej marce a zarazem nie będą czuli, że ktoś „zalewa” ich postami i relacjami.
O tym nie zapominaj!
Oczywiście pamiętaj o tym, że są to rady uniwersalne.
Ty najlepiej znasz swój biznes i swoich odbiorców.
Dlatego testuj i sprawdzaj czy lepsze wyniki osiągasz publikując częściej czy obcinając niektóre posty czy wpisy.
Pamiętaj o ciągłości i twórz treści na zapas
Przy tym wszystkim musisz pamiętać o tym aby robić to regularnie i nie przestawać.
Najgorsze co możesz zrobić dla swojego bloga czy fanpage to najpierw „zalać” odbiorców postami i wpisami a później wszystko zostawić.
Pamiętaj o tym, że zdarzają się sytuacje nietypowe (np. choroba) przez które nie będziesz w stanie regularnie publikować treści.
Warto zadbać o coś na takie sytuację i nie zostawiać odbiorców samych sobie.
Twórz treści na zapas
Bardzo polecam Ci przygotowywać w miesiącu nadmiarowo 1-2 posty lub wpisy i wrzucać je do „schowka”
Dzięki temu jesteś zabezpieczony i zadbasz o ciagłość swojego bloga czy fanpage a to przełoży się na wyniki.
Pamiętaj o tym, że „martwy” fanpage czy blog jest bardzo ciężko przywrócić do życia.
Postaw raczej na treści uniwersalne które można opublikować w dowolnym czasie.
Pamiętaj o tym aby przygotować coś co spodoba się Twoim odbiorcom niezależnie od tego kiedy to opublikujesz.
Czy godzina publikacji ma znaczenie?
Na sam koniec chciałbym odpowiedzieć Ci na pytanie które często zadają moi klienci.
Czy godzina publikacji posta na Facebooku czy Instagramie na znaczenie?
nie
Na Instagramie jak i na Facebooku już od dawna dodawane są takie ilości treści, że nie jesteśmy w stanie ich wszystkich sprawdzić.
Dlatego godzina publikacji posta nie ma wiekszego znaczenia (chyba, że mówimy o real time marketingu)
Facebook i Instagram nie wyświetlają postów chronologicznie tylko robią to według konkretnych algorytmów
Często zdarza się, że widzimy post z przed paru dni a dopiero później post opublikowany pare minut temu.
Dlatego nie warto się tym przejmować.
Oczywiście serwis podpowiada nam o których godzinach nasi odbiorcy najczęściej przeglądają platforme – stosuj się do tego
Jednak nie przywiązuj do tego ogromnej uwagi.
Skupić się na jakości treści które przedstawiasz odbiorcy dzięki temu osiągniesz sukces.
Zadbaj o to aby post był dobrze napisany i przyciągał uwagę Twoich odbiorców.
Pamiętaj również o tym, że aby docierać do nowych odbiorców musisz czasami promować (płatnie) swoje posty.
Skąd czerpać inspirację na posty?
Chcesz więcej wartościowych treści na temat marketingu i social media?
Sprawdź mój blog dotyczący skutecznego marketingu internetowego
Polecam Ci również zapisanie się do mojego Newslettera (poniżej) po regularną porcję wartościowej wiedzy 😉
Brak pomysłów na posty na Social Media? Sprawdź moje wpisy na ten temat:
Idealny post sprzedażowy – Triki i skuteczne przykłady
365 pomysłów na efektywne posty w social mediach – recenzja książki
Jak napisać post sprzedażowy? Krok po kroku + przykłady
Prowadzisz firmowe konto w social media i brakuje Ci pomysłów na skuteczne posty?
Sprawdź mój e-book z 1000 przykładowych postów na Facebooka, Instagrama, Twittera oraz Linkedina i rozwiń swój biznes 🙂
1000 postów które zmienią Twoje Social Media (Facebook, Instagram, Twitter, LinkedIn) [E-Book]