Yoast SEO. Analiza SEO. Jak mieć same zielone wskaźniki?

W tym artykule przedstawie Ci jak rozwiązać wszystkie problemy Yoast SEO Analiza SEO na Twojej stronie internetowej, korzystając z wtyczki SEO Yoast.

Zamieściłem tutaj zdjęcia każdego problemu oraz napisałem co należy zrobić aby to poprawić, dzięki czemu nie będziesz mieć więcej problemów z czerwonymi wskaźnikami.

Skupmy się na tym aby Twoja Analiza SEO nie wyglądała tak:

Doprowadźmy do tego aby wyglądała tak:

Artykuł ten dotyczy Analizy SEO we wtyczce SEO Yoast. Osobnym tematem jest Analiza Czytelności w tej wtyczce.
Napisałem na ten temat artykuł, więc jeśli również masz z tym problem to koniecznie sprawdź.

Dowiedz się jak rozwiązać wszystkie problemy analizy czytelności wtyczki SEO Yoast.

Czym jest Yoast SEO oraz optymalizacja strony internetowej?

Optymalizacja strony internetowej jest jedną z najważniejszych rzeczy jeżeli chcesz istnieć w internecie.

Wtyczka SEO Yoast jest jedną z najlepszych dostepnych wtyczek do optymalizacji strony.
Jeżeli jej nie znasz to koniecznie sprawdź mój poradnik na ten temat i pnij się w górę w wyszukiwarce.
Yoast SEO poradnik. Najlepsza wtyczka do optymalizacji SEO strony internetowej

Jeżeli kompletnie nie znasz terminu optymalizacji strony internetowej to baaardzo dużo tracisz.
W takiej sytuacji koniecznie sprawdź poniższy wpis.
Dlaczego SEO jest tak ważne? Jak zoptymalizować stronę internetową pod Google.

Yoast SEO Analiza SEO – koniec z czerwonymi wskaźnikami

Poniżej znajdziesz rozwiązanie wszystkich czerownych wskaźników SEO Yoast.

Sprawdź wszystkie po kolei bądź kliknij konkretny który Cie męczy i sprawdź rozwiązanie.

Najczęstsze problemy:

Długość frazy kluczowej

Najważniejszą rzeczą przy optymalizacji danej podstrony jest ustawienie frazy kluczowej.
To po wpisaniu tej frazy odbiorcy najczęściej znajdą Twój wpis czy podstronę.

Problem który pojawia się zazwyczaj poczatkującym jest banalny do rozwiązania.

Długość frazy kluczowej

Na tej stronie nie ustawiono frazy kluczowej. Wpisz fraze kluczową aby obliczyć wynik SEO.

Otwórz konfigurację Analizy SEO i w odpowiednim miejscu umieść fraze kluczową.

Pamiętaj aby fraza kluczowa miała odpowiednią długość. W związku z tym wpisz 1-2, maksymalnie 3 słowa. Nie więcej.
Dzięki zastosowaniu się do tego, wtyczka wypluje Ci zieloną minkę.

Długość frazy kluczowej

Dobra robota!

Fraza kluczowa w opisie meta

Kolejną ważną pod SEO rzecza którą musisz zrobić jest odpowiednie umieszczenie frazy kluczowej w tak zwanym opisie meta.
Ustawisz go podobnie jak frazę kluczową.

Wtyczka pomoże Ci zadbać o odpowiednią długość opisu, pilnuj tego aby pasek poniżej był zawsze zielony.

Jeżeli nie umieścisz opisu meta to wtyczka wybierze najbardziej dopasowany fragment tekstu z danej podstrony z wpisu
Jednakże wyświetli Ci się taki komunikat:

Długość meta opisu

Nie wpisano opisu meta. Wyszukiwarki użyją części wpisu jako opisu meta. Uzupełnij go!

Możesz również zastosować synonimy. W tym przypadku wtyczka zazwyczaj nie wykryje polskich synonimów więc nie musisz się tym przejmować.
Jest to ważny aspekt dla wyszukiwarek więc nie zapominaj o nim.

Fraza kluczowa w opisie meta powinna znajdować się na samym początku opisu.
Dzięki ustawieniu frazy kluczowej na samym początku wtyczka powinna wyświetlić zieloną minke.

Fraza kluczowa w opisie meta

Fraza kluczowa lub jej synonimy pojawiają się w opisie meta. Dobra robota!

Długość tytułu SEO

Kolejny bardzo częsty problem poczatkujących.
Tytuł SEO Twojego wpisu bądź podstrony powinien mieć odpowiednią długość.

Najczęstszym problemem jest to, że ustawiamy zbyt długi tytuł SEO.

Długość tytułu SEO

Tytuł SEO jest za długi. Spróbuj go skrócić.

Spójrz na pasek pod tytułem SEO i zadbaj o to aby był ciągle zielony.
Wtyczka w ten sposób kontroluje czy długość nie jest zbyt krótka ani za długa.

Dzięki temu rozwiązaniu wyświetli Ci się zielona kropka.

Długość tytułu SEO

Dobra robota!

Fraza kluczowa w tytule

Podobnie jak w przypadku opisu meta, powinniśmy umieścić frazę kluczową w tytule wpisu bądź podstrony.

Fraza kluczowa we wstępie

Twoja fraza kluczowa lub jej synonimy nie pojawiają się w pierwszym paragrafie. Upewnij się, że temat wpisu jest niezwłocznie opisany.

Zwróć uwagę na to aby fraza kluczowa znalazła się w Twoim tytule
Najlepiej jeżeli umieścisz ją na samym początku tytułu.

Jeżeli zastosujesz się do tej rady to wtyczka wyświetli zieloną minke.

Fraza kluczowa w tytule

Dokładnie dopasowana fraza kluczowa występuje już na początku tytułu. Dobra robota!

Użyta fraza kluczowa

Problem który zdarza się głównie u twórców z dużą ilością wpisów bądź podstron.

Keyphrase in title

Not all words from your keyphrace „…” appeaer in the SEO title. For the best SEO results write the exact match of your keyphrase in the SEO title, and put the keypgrase at the beginning of the title.

Na szczeście rozwiązanie jest błyskawiczne, w tym przypadku fraza kluczowa została już użyta poprzednio.
Optymalizując wpisy czy podstrony nie powinniśmy celować w jedno słowo kluczowe na kilku wpisach jednocześnie.

Zasada jest prosta:
Jedna fraza kluczowa jeden artykuł.
Nie więcej.

Dzięki temu, że zmienienimy fraze kluczową na unikalną powinna pojawić się nam zielona minka.

Użyta fraza kluczowa

Fraza kluczowa nie została jeszcze użyta, bardzo dobrze.

Długość tekstu

Pisząc teksty pod wyszukiwarki musisz pamiętac o tym aby były treściwe oraz długie.

Text lenght

The text contains 1 word. This is far below the recommended minimum od 300 words. Add more content.

Minimalna długość wpisu którą sugeruje wtyczka to minimum 300 słow.
Moje doświadczenie podpowiada, że jest to zdecydowanie za mało.

W większości przypadków minimalna ilość słów powinna wynosić 800-1000 na artykuł.

Mimo wszystko, wtyczka usunie czerwoną lampkę jeżeli przekroczysz 300 słów we wpisie.

Fraza kluczowa w nagłówku

Kolejnym ważnym aspektem SEO oraz dobrego wpisu są nagłówki.

Dbaj o to aby nagłówki przyciągały uwagę oraz zawierały frazę kluczową na którą pozycjonujesz konkretny wpis.

Fraza kluczowa w nagłówku

Używaj częściej fraz kluczowych lub ich synonimów w nagłowkach H2 lub H3

Nie optymalizuj zbyt agresywnie!
Wtyczka podpowie Ci w ilu nagłówkach powinieneś umieścić frazę kluczową, w zależności od długości całego wpisu.

Dzięki zastosowaniu tej wskazówki bez wątpienia, wyświetli Ci się zielona kropka.

Fraza kluczowa w nagłówku

3 z nagłówków H2 lub H3 rzędu pokrywa się z tematem wpisu. Dobra robota!

Gęstość frazy kluczowej

Dobrze zoptymalizowane teksty pod SEO powinny mieć w swojej treści frazę kluczową.

Jednakże nie powinniśmy z nią przesadzać, bo pojawi nam się taki komunikat.

Gęstość frazy kluczowej

Fraza kluczowa nie została znaleziona. To mniej niż zalecane minimum 3 razy dla tekstu o tej długości. Skup się na frazie kluczowej!

Zadbaj o to aby gęstość frazy kluczowej była odpowiednia w stosunku do długości tekstu.
Korzystaj z podpowiedzi wtyczki wskutek czego zobaczysz zieloną minkę.

Gęstość frazy kluczowej

Fraza kluczowa została znaleziona 5 razy. Świetnie!

Fraza kluczowa obrazu

Kolejnym tematem do którego przechodzimy jest wstepna optymalizacja obrazków.
Analogicznie do reszty, wtyczka pomoże nam z optymalizacją grafik.

Podstawą podstaw, optymalizacji grafik jest ustawienie atrybutów ALT.
W związku z tym, jeżeli tego nie zrobimy to wyświetli się nam taki komunikat.

Atrybuty alt obrazków

Obrazki na tej stronie mają atrybuty alt, ale nie została ustawiona fraza kluczowa. Napraw to!

Ustaw atrybuty alt obrazków, pamiętając o tym aby umieścić w nich fraze kluczową na która optymalizujesz wpis.
W rezultacie, wtyczka wypluje zieloną kropkę.

Fraza kluczowa obrazu

Dobra robota!

Pamiętaj o tym, że wtyczka nie jest polskiego autorstwa i nie wykrywa polskich znaków.
Nie przejmuj się, jeśli wyświetla się komunikat, że nie odnaleziono frazy kluczowej jeżeli ją ustawiłeś bez polskich znaków.

Wychodzące odnośniki

Wyszukiwarki takie jak Google bardzo lubią strony które linkują do innych wartościowych stron.
Jeżeli stosujesz tylko linkowanie wewnętrzne i nie umieszczasz linków do zewnętrznych serwisów to wyświetli Ci się taki komunikat

Wychodzące odnośniki

Na tej stronie nie znaleziono wychodzących odnośników. Dodaj jakieś!

Wbrew pozorom linkowanie zewnętrzne jest dobre dla Twojej strony.
Wyszukiwarki bardzo premiują adresy które regularnie linkują do dobrych zewnętrznych stron.

Jednakże, pamiętaj o jakości tych linków.

Linki do Wikipedii czy WordPressa zdecydowanie lepiej wpłyną na Twoją stronę niż linkowanie do martwych serwisów.
Po dodaniu wychodzącego odnośnika zobaczysz taki komunikat:

Wychodzące odnośniki

Dobra robota!

Wewnętrze odnośniki

Bardzo ważnym aspektem regularnego blogowania jest wewnętrzne linkowanie w ramach serwisu.
Twórcy wtyczki wiedza o tym bardzo dobrze w rezultacie czego, bez linkowania wewnętrznego zobaczysz taki komunikat:

Wewnętrzne odnośniki

Na tej stronie nie ma żadnego wewnętrznego odnośnika. Dodaj jakieś!

Pamiętaj o tym aby nie przesadzać z ilością wewnętrznych odnośników.
A konkretnie stosuj 2-3 wewnętrzne linki na wpis

W konsekwencji wewnętrznego linkowania, utrzymujesz dłuższe zaangażowanie użytkownika na Twojej stronie.
W rezultacie czego wtyczka wyświetli Ci zieloną kropkę.

Wewnętrzne odnośniki

Masz wystarczającą liczbę wewnętrznych odnośników. Dobra robota!

Pozostałe komunikaty

Powyżej umieściłem wszystkie najważniejsze i najczęstsze komunikaty Analizy SEO wtyczki SEO Yoast.
Przedstawie tutaj pozostałe, mniej znaczące komunikaty.

Obrazki
Komunikat który pojawia się tylko przy tworzeniu wpisu.

Atrybuty alt obrazków

Brak obrazków na tej stronie. Dodaj jakieś!

Wystarczy dodać jedną grafikę aby rozwiązać ten problem

Fraza kluczowa w bezpośrednim odnośniku
Cenna informacja na temat optymalizacji naszej strony.

Używaj frazy kluczowej w bezpośrednich linkach, dzięki czemu uzyskasz bonusową zieloną kropkę.

Fraza kluczowa w bezpośrednik odnośniku

Więcej niż połowa frazy kluczowej pojawiła się w bezpośrednim odnośniku. Świetnie!

Pamiętaj o tym, że ten artykuł poruszał jedynie Yoast SEO Analiza SEO.
Jeżeli zależy Ci na dobrej jakości, dbaj również o Analize Czytelności.
Dowiedz się jak rozwiązać wszystkie problemy analizy czytelności wtyczki SEO Yoast.

Chcesz mieć więcej klientów?

Pozwól mi pomóc. Jestem certyfikowanym specjalistą Google do spraw marketingu internetowego. Dzięki temu wiem w jaki sposób docierać do Twoich klientów w Internecie.

Wykonam dla Ciebie zoptymalizowaną pod SEO stronę WordPress & WooCommerce. Utworzę wizytówkę Twojej firmy w Google i dodam ją do dziesiątek polskich katalogów firm. Ponadto, stworzę i poprowadzę za Ciebie firmowy fanpage na Facebooku i Instagramie. Te wszystkie działania wyniosą Twoją pozycję w Google na sam szczyt.

Dawid Gicala - Strony Internetowe & Reklama

Spis treści

Leave a Comment

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Kategorie

Odbierz darmowy e-book

Dołącz do Newslettera i odbierz darmowy e-book o Najlepszych Narzędziach WordPress

Odbierz rabat na hosting

Sprawdź moje kanały w SM

Chmura tagów

ODBIERZ DARMOWEGO
E-BOOKA

Ponad 20 stron konkretnych informacji dzięki którym rozwiniesz swoją stronę opartą o WordPress. Za darmo. Wystarczy, że zapiszesz się do Newslettera.

Ekspresowa ankieta

Odpowiedz na 9 szybkich pytań i otrzymaj rabat na swoją stronę internetową

W jaki sposób mnie znalazłeś/aś?
Jak długo mnie znasz?
Czy śledzisz moje Social Media?
Jak oceniasz mój cennik?
Landing page - 980zł netto | Strona z podstronami - 1480zł netto | Sklep internetowy 2480zł netto
Jakiej strony internetowej potrzebujesz?
Jaki jest Twój budżet na stronę internetową?
Czy jesteś zainteresowany/zainteresowana dodatkowymi usługami?
Czy kupiłbyś/kupiłabyś dodatkowego e-booka?
Za darmo otrzymasz instrukcję obsługi Twojej strony | Pytam o e-booka dotyczącego eksperckiej dodatkowej wiedzy
Czy mam się z Tobą skontaktować?
Oferuje wyłącznie szybki kontakt e-mailowy - dzięki temu nigdy nie przerwe Twojej pracy.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.