Jak wymyślić dobry tytuł? 7 praktycznych przykładów.

Badania pokazują jednoznacznie. 80% odbiorców czyta nagłówki zaś tylko 20% czyta cały tekst.
W związku z tym nagłówek jest jedną z ważniejszych rzeczy podczas pisania postów czy bloga.

W tym wpisie naucze Cie jak pisać chwytliwe nagłówki które przyciągają oko i uwage odbiorcy.
Przedstawie Ci 7 przykładów dobrze działających form dzięki czemu dostosujesz je pod swój biznes i nie będziesz mieć problemów z chwytliwymi tytułami.

Po pierwsze musisz się dowiedzieć jak działa ludzki mózg.
Podświadomie zwracamy większa uwagę na tytuły które budzą emocje.
Mogą to być emocje pozytywne jak np obietnica jakiejś nagrody, rozwiązania problemu. (jak zrobić…)
Mogą to być również emocyje negatywne – np budujące zagrożenie, napięcie. (jeżeli tego nie zrobisz to…)

Takie tytuły zdecydowanie bardziej zwrócą uwage odbiorcy niż mętne nic nie mówiące tytuły.
Nie sprawdzą się również tytuły zbyt zawiłe.
Dobry tytuł to taki tytuł który podaje informacje wprost i wywołuje jakieś emocje, zaangażowanie.

Przykłady dobrych tytułów

Przykłady dobrych tytułów:

  1. Poradniki – „Jak zrobić…”

  2. Wyliczanki – „5 sposobów na…”

  3. Uruchomienie emocji – entuzjazmu, złości

  4. Sławne osoby – chwytliwe nazwiska

  5. Popularne firmy – znane każdemu

  6. Tytuły pytające – rozbudzające ciekawość

  7. Wartość za darmo – „ściągnij darmowego e-booka…”

Jak wymyślić dobry tytuł – poradniki

Jako ludzie bardzo lubimy treści dzięki którym możemy zrobić coś samodzielnie i rozwiązać problem bez angażowania innych osób.
Pisząc jakiś poradnik koniecznie zaznacz w tytule wartość którą dostanie Twój odbiorca i jaki problem pomożesz mu rozwiązać.

Sam stosuje piszę sporo poradników i stosuje takie tytuły na moim blogu.
Dla przykładu:

Wysokie pozycje w Google. Poznaj tajniki algorytmów.

Tytuł od razu informuje odbiorce o czym jest wpis i co dzięki niemu osiągnie.
Może zwiększyć swoją pozycję w Google, co dla większości moich odbiorców jest bardzo cenną informacją.
Ponadto tytuł sugeruje poznanie „tajników” algorytmów Googla dzięki czemu odbiorca może odnieść wrażenie „tajności” a więc wyjątkowości informacji zawartych w tym wpisie.

Jeżeli chcesz mieć dobry tytuł to stosuj wyliczanki

Każdy z nas zwraca uwagę na takie tytuły. Sprawdzają się w każdej branży i zazwyczaj budza duże zainteresowanie odbiorców.
Taki tytuł wprost informuje o wartości dla odbiorcy. Ponadto podświadomie informuje nas, że nawet jak jeden sposób się nie sprawdzi to mamy x kolejnych. Dzięki czemu tekst jest użyteczny i niesie konkretną wartość.

Kolejny przykład z mojego bloga.

Darmowe zdjęcia do pobrania za darmo na bloga czy strone. TOP 5

Stosuj frazy wyliczankowe, takie jak np:
– TOP 5 najlepszych….
– 4 sposoby na…
– 5 kroków do…

Tytuły uruchamiające emocje

Publikując cokolwiek w internecie musisz pamięać o tym aby wywierać emocje.
Miałki post nie budzący żadnych emocji i zaraz zniknie w gąszczu spamu.

Na pewno znasz to z portali informacyjnych.
Zalane sa one tytułami typu – „dostała zawału na własnym weselu
Czymś co ma wywołać sensacje i duże emocje. Niekoniecznie pozytywne.

Jednakże w przypadku prowadzenia firmowego bloga nie radzę skupiać się na negatywnych emocjach. Jeżeli już to powinien to być wyjątek nie reguła. Postaraj się tworzyć treści z wyczuwalną ekscytacją, euforią i radością. Jako ludzie, podświadomie zdecydowanie lepiej kojarzymy strony które wywierają pozytywne emocje niż negatywne.

Przy okazji entuzjazmu możesz przekonać odbiorce, że coś na prawde pomogło. Uwierzy to kliknie.
Przykład takiego wpisu:

Jak prowadzić bloga? Sprawdź jak zwiększyłem wejścia 5 krotnie!

Jak wymyślić dobry tytuł pisząc o sławnych osobach?

źródło: https://geekweek.interia.pl/news-powstanie-mctesla-elon-musk-buduje-futurystyczna-restauracje,nId,6079514

Kolejnym bardzo ciekawym sposobem na zwrócenie uwagi, jest zastosowanie w tytule nazwiska znanej osoby. Koniecznie umieść nazwisko sławnej osoby na początku tytułu, oczywiście jeżeli piszesz o niej w tym konkretnym wpisie.

Pamiętaj o tym, że nikogo nie zainteresuje osoba którą zna kilka osób na krzyż. Dlatego jeżeli używasz czyjegoś nazwiska w tytule to tylko w wypadku jeżeli jest to osoba rozpoznawalna w branży. Mimo wszystko, jeżeli piszesz o mało znanej osobie to może wzbudzić ona ciekawość Twojego odbiorcy.
Działa to na zasadzie – kim on jest, że powstał o nim cały wpis?

Dla przykładu, news z Interii.
Powstanie „McTesla”? Elon Musk buduje futurystyczną restaurację w Hollywood.

W tym przypadku, sama informacja o powstaniu jakiejś niezwykłej restauracji może być interesująca.
Jednakże, wzmianka o Elonie Musku zdecydowanie zwiększy klikalność tego posta.
Ponadto zastosowano tutaj słowo „Hollywood”, czyli kolejny sposób na dobry sposób na tytuł o którym chce Ci teraz powiedzieć…

Popularne firmy

Podobnie jak popularne nazwiska, tak i popularne i rozpoznawalne firmy oraz miejsca są dobrym sposobem na zwiększenie klikalności.
Oczywiście, jeżeli temat wpisu porusza ich kwestie.

Kolejny raz posłużę się wpisem z mojego bloga:
SEO. Dlaczego jest tak ważne? Jak zoptymalizować stronę internetową pod Google.

Co prawda użyłem słowa „Google” na samym końcu tytułu ale w dalszym ciągu działa.
Nie umieszczenie żadnej zmniejszałoby szanse na zrozumienie tytułu.
Użycie innej wyszukiwarki jak np Bing nie wywołałoby takiego efektu.
W końcu któż nie chciałby być na samym szczycie wyników Google?

Jak wymyślić dobry tytuł stosując pytania?

Tytuły pytające są bardzo dobre w przypadku wszelakich poradników oraz w sytuacjach w których starasz się rozwiązać jakiś problem użytkownika bądź mu coś wytłumaczyć. Budzą ciekawość a jednocześnie sugerują, że po kliknięciu znajdą odpowiedź na pytanie.

Zadawaj w tytule pytania na które odpowiadasz w tekście a zwiększysz swoje wyświetlenia, udostepnienia i polubienia.

Dla przykładu:
Jak zalogować się do WordPressa? Podstawy WordPress na szybko.

Jak wymyślić dobry tytuł na e-booka bądź inną wartościową rzecz?

Specjalnie zostawiłem to na sam koniec. Jest to jeden z najlepszych sposobów na wzbudzenie ciekawości i zainteresowania.
Każdy z nas lubi dostawać coś za darmo lub w promocji. Na pewno widzisz to wszędzie w codziennym życiu.

Również czytelnik bloga zwróci uwagę na coś co jest za darmo. Jednakże pamiętaj o tym, że to co dostarczasz za darmo musi być bardzo wartościowe. Jeżeli zaoferujesz za darmo wiedzę którą może pozyskać każdy w 5 minut to nie wzbudzisz zbyt dużego zainteresowania.

Dla przykładu:
Najlepsze Narzędzia WordPress – Odbierz Darmowego 30 stronicowego E-booka. Oferta tymczasowa!

Szybkie podsumowanie

Jak widzisz, pisanie sensownych, przynoszących kliki tytułów wcale nie jest tak ciężkie jakby się mogło wydawać.
Wystarczy, że zastosujesz się do kilku powyższych porad oraz wczujesz się w Twojego odbiorce.
Dostarczysz wartościową informacje która przykuje uwagę a dzięki temu pozyskasz cennego odbiorce.

Proponuje Ci zapisanie sobie tego wpisu, tak aby był dostepny za każdym razem gdy będziesz szykować wpis bądź post.
Możesz swobodnie korzystać z powyższych rad i dostosować je pod swój biznes.

Jeżeli interesuje Cie szybki rozwój Twojej strony internetowej to sprawdź wszystkie moje wpisy na temat marketingu bądź copywritingu.
Zapraszam Cie również do sprawdzenia mojego bloga i dołączenia do newslettera.

Chcesz mieć więcej klientów?

Pozwól mi pomóc. Jestem certyfikowanym specjalistą Google do spraw marketingu internetowego. Dzięki temu wiem w jaki sposób docierać do Twoich klientów w Internecie.

Wykonam dla Ciebie zoptymalizowaną pod SEO stronę WordPress & WooCommerce. Utworzę wizytówkę Twojej firmy w Google i dodam ją do dziesiątek polskich katalogów firm. Ponadto, stworzę i poprowadzę za Ciebie firmowy fanpage na Facebooku i Instagramie. Te wszystkie działania wyniosą Twoją pozycję w Google na sam szczyt.

Spis treści

Leave a Comment

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Kategorie

Odbierz darmowy e-book

Dołącz do Newslettera i odbierz darmowy e-book o Najlepszych Narzędziach WordPress

Sprawdź moje kanały w SM

Chmura tagów

ODBIERZ DARMOWEGO
E-BOOKA

Ponad 20 stron konkretnych informacji dzięki którym rozwiniesz swoją stronę opartą o WordPress. Za darmo. Wystarczy, że zapiszesz się do Newslettera.

Ekspresowa ankieta

Odpowiedz na 9 szybkich pytań i otrzymaj rabat na swoją stronę internetową

W jaki sposób mnie znalazłeś/aś?
Jak długo mnie znasz?
Czy śledzisz moje Social Media?
Jak oceniasz mój cennik?
Landing page - 980zł netto | Strona z podstronami - 1480zł netto | Sklep internetowy 2480zł netto
Jakiej strony internetowej potrzebujesz?
Jaki jest Twój budżet na stronę internetową?
Czy jesteś zainteresowany/zainteresowana dodatkowymi usługami?
Czy kupiłbyś/kupiłabyś dodatkowego e-booka?
Za darmo otrzymasz instrukcję obsługi Twojej strony | Pytam o e-booka dotyczącego eksperckiej dodatkowej wiedzy
Czy mam się z Tobą skontaktować?
Oferuje wyłącznie szybki kontakt e-mailowy - dzięki temu nigdy nie przerwe Twojej pracy.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.