Jak zacząć nagrywać na YouTube? + najczęstsze błędy początkujących

Jak zacząć nagrywać na YouTube?

Jak zacząć nagrywać na YouTube? Prowadzenie kanału nie wymaga tak naprawdę niczego nadzwyczajnego. Nie musisz nawet posiadać specjalistycznego sprzętu do nagrywania czy montażu. Na początku w zupełności wystarczy komputer czy telefon. W tym wpisie powiem Ci dlaczego warto zacząć przygodę z YouTube, skąd czerpać pomysły na filmy i jakich błędów nie popełniać. Ponadto na swoim przykładzie, pokaże Ci jak prowadzić kanał na YouTube dbając o swoją prywatność i nie pokazując twarzy ani głosu. Co więcej, nadzwyczaj ekspresowo 😉

Dlaczego warto rozpocząć przygodę z YouTube?

YouTube jest drugą największa wyszukiwarką na świecie. Co za tym idzie, posiada ogromny potencjał, niewiele mniejszy niż wyszukiwarka Google. Ponadto YouTube i Google są jedną firmą (Google posiada YT), dzięki czemu obydwie te platformy się bardzo dobrze uzupełniają i wzajemnie pozycjonują.

Liczba użytkowników YouTube stale rośnie i nic nie zapowiada na to żeby w najbliższym czasie miało się to zmienić. Jest to miejsce w którym spędzamy coraz więcej czasu, jeżeli czytasz ten wpis to znaczy, że Twoim celem jest dotarcie do większej liczby odbiorców. Niezależnie od tego czym się zajmujesz, prowadzisz bloga, firmę czy masz jakieś nietuzinkowe hobby to YouTube jest dla Ciebie.

Przez kanał na YouTube możesz dzielić się swoją wiedzą z konkretnego tematu i zbierać konkretną grupę docelową zainteresowaną Twoimi produktami lub usługami. Dla przykładu, jeśli jesteś fryzjerem który w przyszłości chce otworzyć salon fryzjerski to możesz pokazywać jak samodzielnie, w domu zająć się włosami. Dzięki temu pokażesz swoim odbiorcom, że znasz się na temacie i jeśli będą potrzebowali płatnej pomocy to zwrócą się do Ciebie.

Algorytmy Google i YouTube są do siebie bardzo podobne i premiują wartościowe treści. Co więcej, są projektowane w taki sposób aby polecać Ci (i Twojemu odbiorcy) filmy podobne tematycznie do tych które zazwyczaj oglądasz. Dzięki temu, regularne prowadzenie kanału o danej tematyce, po czasie przynosi bardzo dobre efekty. Jeżeli chcesz dowiedzieć się więcej na temat algorytmów Google to sprawdź mój inny wpis:
Wysokie pozycje w Google. Poznaj tajniki algorytmów.

Czy musisz występować przed kamerą?

W tym miejscu chciałbym poruszyć dla niektórych bardzo męczący aspekt prowadzenia kanału na YouTube, mianowicie występowanie przed kamerą. Wbrew pozorom wcale nie musisz występować przed kamerą ani nawet mówić do mikrofonu. W większości przypadków jest to dobre rozwiązanie, bo pokazujesz swoje „ludzkie” oblicze które jest bardzo cenne na YouTube. Jednak nie każdy ma na to ochotę, na szczęście nic straconego.

Prowadząc kanał na YouTube możesz oddelegować komuś swoją pracę. Istnieje masa serwisów (jak np. Oferia czy Useme) na których znajdziesz zdolnych freelancerów którzy poprowadzą kanał za Ciebie. Co więcej, jeżeli masz zdolnych pracowników to możesz zlecić tą prace im. W takiej sytuacji, Twoja obecność przed kamerą nie jest kompletnie wymagana. Kanał z czasem urośnie a w przyszłości będziesz mógł/a się pokazać.

Innym sposobem na to aby prowadzić kanał na YouTube bez występowania przed kamerą jest odpowiedni dobór formatu. Na dzień dzisiejszy (kwiecień 2023) YouTube bardzo premiuje krótkie filmy do 60s czyli tak zwane shortsy. W przypadku takiego filmu, nie musisz udostępniać swojego wizerunku ani głosu. Jeśli zadbasz o odpowiednią dynamikę to krótki filmik sprawdzi się znakomicie.

Osobiście, na tą chwilę w ten sposób prowadzę swój kanał na YouTube i widzę już pierwsze efekty 🙂
Mój kanał na YouTube możesz sprawdzić klikając tutaj

Skąd czerpać pomysły na filmy?

Jednym z najczęstszych pytań przy zakładaniu kanału na YouTube jest „Co ja mam tam właściwie wstawiać?”
Odpowiedź jest prostsza niż Ci się wydaje, jeżeli prowadzisz firmowy blog lub fanpage na Facebooku czy Instagramie to w większości przypadków możesz publikować to samo. Dobierając odpowiednią treść do filmiku. Możesz nawet streszczać swoje wpisy na blogu czy Instagramie i przekierowywać tam Twojego widza z YouTube.

Jeżeli nie masz pomysłu na filmy na YouTube to sprawdź moje inne wpisy na temat tego co publikować w social mediach:
Jak napisać dobry post na Facebooku? 4 najważniejsze aspekty
Posty na fb – 6 postów do skopiowania które sprawdzą się w każdej branży
Idealny post sprzedażowy – Triki i skuteczne przykłady

Najczęstsze błędy początkujących

Na sam koniec chciałbym Ci przedstawić kilka najpopularniejszych błędów poczatkujących YouTuberów. Najczęstszym błędem jest inwestowanie zbyt dużych pieniędzy w sprzęt czy obsługę. Polecam Ci na początek po prostu zacząć i wraz z rozwojem kanału, zwiększać jakość Twoich produkcji. Wbrew pozorom YouTube jest miejscem w którym nie musisz dopieszczać każdego najmniejszego aspektu. Lepiej zacząć z „gorszym” materiałem i w przyszłości go ulepszyć niż nie zacząć nigdy 🙂

Kolejnym bardzo częstym błędem jest brak systematyczności w publikowaniu filmów na YT. Podobnie jak w przypadku każdych innych mediów społecznościowych bardzo ważna jest systematyczność. Dzięki regularnym publikacjom zarówno zwiększysz szanse na wypromowanie Twojego kanału na YouTube jak i przyzwyczaisz swojego widza do regularności. Publikuj filmy na YouTube regularnie, wedle swoich możliwości. Lepiej publikować film raz na tydzień niż w ciągu tygodnia wrzucić 3 filmy a następnie nie publikować nic przez miesiąc. Postaw na regularność a osiągniesz konkretny sukces.

Jeżeli spodobał Ci się ten wpis to zachęcam Cie do zapisania się do mojego Newslettera który znajdziesz poniżej.
Dzięki temu, 2 razy w tygodniu wyśle do Ciebie e-mail z wartościową treścią dotyczącą marketingu i prowadzenia social media.
Jeżeli nie chcesz czekać to sprawdź mojego bloga. Jest już na nim ponad 100 wpisów. Możesz to zrobić klikając tutaj.

Chcesz mieć więcej klientów?

Pozwól mi pomóc. Jestem certyfikowanym specjalistą Google do spraw marketingu internetowego. Dzięki temu wiem w jaki sposób docierać do Twoich klientów w Internecie.

Wykonam dla Ciebie zoptymalizowaną pod SEO stronę WordPress & WooCommerce. Utworzę wizytówkę Twojej firmy w Google i dodam ją do dziesiątek polskich katalogów firm. Ponadto, stworzę i poprowadzę za Ciebie firmowy fanpage na Facebooku i Instagramie. Te wszystkie działania wyniosą Twoją pozycję w Google na sam szczyt.

Dawid Gicala - Strony Internetowe & Reklama

Spis treści

Leave a Comment

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Kategorie

Odbierz darmowy e-book

Dołącz do Newslettera i odbierz darmowy e-book o Najlepszych Narzędziach WordPress

Odbierz rabat na hosting

Sprawdź moje kanały w SM

Chmura tagów

ODBIERZ DARMOWEGO
E-BOOKA

Ponad 20 stron konkretnych informacji dzięki którym rozwiniesz swoją stronę opartą o WordPress. Za darmo. Wystarczy, że zapiszesz się do Newslettera.

Ekspresowa ankieta

Odpowiedz na 9 szybkich pytań i otrzymaj rabat na swoją stronę internetową

W jaki sposób mnie znalazłeś/aś?
Jak długo mnie znasz?
Czy śledzisz moje Social Media?
Jak oceniasz mój cennik?
Landing page - 980zł netto | Strona z podstronami - 1480zł netto | Sklep internetowy 2480zł netto
Jakiej strony internetowej potrzebujesz?
Jaki jest Twój budżet na stronę internetową?
Czy jesteś zainteresowany/zainteresowana dodatkowymi usługami?
Czy kupiłbyś/kupiłabyś dodatkowego e-booka?
Za darmo otrzymasz instrukcję obsługi Twojej strony | Pytam o e-booka dotyczącego eksperckiej dodatkowej wiedzy
Czy mam się z Tobą skontaktować?
Oferuje wyłącznie szybki kontakt e-mailowy - dzięki temu nigdy nie przerwe Twojej pracy.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.